תוכן ממומן    

למה איטום מרתף זה הדבר הכי חשוב בבית פרטי?

צילום: Freepik
מעודכן ל-12/2023

 

אין הרבה בתים שיש בהם מרתף, אך אלו שכן יש להם, חייבים לדעת כמה הכרחי וחשוב לאטום אותו. בכתבה הבאה נסביר מהן הסיבות לכך ואיזה איטום יש לבצע בפועל.

תיקוני איטום ושיפוץ יקרים בכל חלקי הבית

כשבמרתף שלכם יש מים ולחות, הוא יספוג אותם עד מצב שכבר לא יוכל יותר ואז הלחות והמים יתחילו להיספג בקומות העליונות של הבית.

באיזה שהוא שלב אתם תתחילו לראות רטיבויות באזורים הצמודים לפאנלים ובשלב מאוחר יותר בקירות.

את האיטום והשיפוץ שבתוך הבית מחלקים לרוב לשניים: איתור הנזילות ואיטום קוסמטי של הקירות.

מדובר על שני שירותים שונים שהעלות שלהם עשויה להיות גבוהה. אם תבצעו איטום קירות מרתף, בסבירות טובה שתצליחו למנוע את המצב הזה ותחסכו כסף רב.

מניעת ריחות של עובש וטחב בבית

המרתף הוא בסיס הבית. הוא נמצא בתוך האדמה ולכן כל לחות שמתקיימת בתוכו באופן אוטומטי הופכת לעובש וטחב שאין איך לעצור את ההתפשטות שלהם.

מעבר לבעיות הבריאותיות של עובש, טחב ופטריות למיניהן, הריח הנוראי שמגיע מהיסודות יעלה באיזה שהוא שלב לחלקים העליונים של הבית וזה מה שתריחו בכל פעם שתיכנסו הביתה מבחוץ.

כשיש ריח כזה בתוך הבית, רבים האנשים שיחשבו שקיימת נזילה מהצנרת והם יתחילו להזמין מגוון אנשי מקצוע לחיפוש הנזילה מבלי לאתר את הבעיה בפועל.

אם תהיו מודעים לכך שקיימת חשיבות גדולה בפעולת איטום מרתפים, תוכלו למנוע בעיות אלו וגם לחסוך כסף על איתור נזילות.

אילו בעיות בריאות נובעות מעובש וטבח?

הימצאות של עובש וטחב בבתים עשוי לגרום למגוון רחב של בעיות בריאות:

  • בעיות נשימה על רקע לא ידוע
  • הפרשת חומרים רעילים שנספגים דרך העור וגורמים למגוון אלרגיות
  • הפרעות קוגניטיביות כתוצאה מפגיעה של חומרים רעילים במוח
  • עייפות כרונית
  • פגיעה במערכת החיסונית והתפתחות של מחלות אוטואימוניות

בעיות ביציבות המבנה

המרתף מהווה בסיס חזק לבית מתחת לאדמה. עליו יושבים כל חללי הבית העליונים. כדי שהבית לא יתמוטט, על המרתף להיות חזק דיו וללא אפשרות לזעזועים.

למעשה בבתים שיש בהם מרתף, מדובר בקומה באדמה שיושבת באופן ישיר על היסודות. כידוע, האדמה היא לחה וכל סדק או חריץ בקירות המרתף עשוי לספוח אליו את הלחות ולהתחיל במצב של כשלים והתפוררות הבטון, עד כדי גרימת בעיות יציבות קלות עד חמורות במבנה.

בעיית יציבות של מבנה היא לא עניין של מה בכך, מדובר על בעיה רצינית שמסכנת את בני הבית ולכן קיימת חשיבות עצומה לביצוע איטום מרתף.

למי פונים כשרוצים לבצע איטום מרתף?

איטום מרתף זו עבודה למומחים. לא מדובר על איטום רגיל ויש להבין בצורה טובה מאוד את הנושא של יסודות בבתים פרטיים.

אם אתם רוצים לבצע איטום כזה במרתף שלכם, מוטב שתמצאו איש איטום מקצועי שיודע מה הוא עושה.

איך מתבצע איטום מרתף?

איטום מרתף מבצעים בשלב הבנייה של הבית באמצעות יריעות ביטומניות. רק לאחר שמבצעים את האיטום של רצפת המרתף והקירות, יהיה אפשרי להמשיך את הבנייה של הבית.

כמו כן, ישנה אפשרות לבצע איטום קודם ליריעות באמצעות יריעות צמנטיות שמטרתן למנוע עד כמה שאפשר כניסה של גז ראדון שגורם לבעיות בדרכי הנשימה.

לסיכום, איטום של מרתף הוא בעל חשיבות גבוהה מאוד, שכן הוא נמצא מתחת לאדמה, יושבת על היסודות של הבית וללא איטום עשוי לצבור לחות ומים שישפיעו על החלק העליון של המבנה. אם אתם מתכננים קומת מרתף, חשוב להזמין איש איטום שעוסק בתחום ומומחה בו.

המאמר בשיתוף חברת הראשון באיטום