חדשות    

למה המשקיעים בורחים מאג"ח זבל

נראה שהמשקיעים פוחדים שחברות עם נטל חוב גבוה עלולות להיות בסכנה אפילו אם הכלכלה האמריקאית לא תגלוש למיתון. כך עולה מיחסם לאג"ח זבל, איגרות עם סיכון גבוה מאוד אך עם תשואה של לרוב 10% לפחות.

לאחרונה חלה  במקום גאות   בביקוש לאג"ח אוצר ואג"ח קונצרניות בדירוג קנייה. מאז המשבר הפיננסי של 2008 קשה יותר לחזות ירידות בשוק הקונצרני. לכן בכל העולם חוששים מעליית ריבית ומסתמנת ירידת ריבית בכל העולם עד אפילו כדי ריבית שלילית.  מכאן שהכסף הזול  אפשר לחברות בסיכון גבוה יחסית ללוות יותר כדי לשרוד, ולכן גם שיעורי חדלות פירעון ופשיטת הרגל  נותרו נמוכים. המצב צפוי להימשך בעקבות הורדת הריבית הנוספת של הפד'.

עם זאת, עקב מיצוי מומחי אג"ח מפחיתים את החשיפה שלהם לחובות בתשואות גבוהות כדי להתגונן מפני הפסדים. אז אם הריביות נמוכות, ממה הם חוששים?

הסיבה היא פשוטה, הסיכון הפך גבוה מדי.  הסיכון בשוק האג"ח עתירות התשואה הוא ברמתו הגבוהה ביותר מאז 2016, אז ירדו  מחירי הנפט והגז הטבעי והובילו לחדלויות פירעון במגזר האנרגיה. שיעור המצוקה של אג"ח הזבל, שהוא שיעור האג"ח שמניבות תשואה של מעל 10 נקודות אחוז מעל תשואת אג"ח האוצר המקבילות, עלה ל-9.4% מסך האג"ח הללו באוגוסט, בהשוואה לכ-6% ביולי. .

מדוע התשואות יותר גבוהות באג"ח זבל? פשוט המשקיעים דורשים פיצוי גבוה יותר בריביות על הסיכון הגבוה. אם יש התרחקות מאג"ח זבל, המשמעות היא התרחקות מסיכון. סיבה אחרת היא חששות  ממיתון בארצות הברית.

רבות מאג"ח זבל  צריכות מימון חוזר ואינן יכולות להחזיר את החובות בעצמן במועד הפדיון. עקב הסיכון הגבוה התייקר המימון החוזר והמשקיעים חזרו למניות יציבות יותר. ועדיין בעוד הרבה משקיעים חושבים רק על חדלות פירעון הנמוכה הם מתעלמים מהדירוג היורד.

מצוקת הנזילות אילצה חברות בדירוג זבל לשפר את תנאי ההנפקות החדשות שלהן כדי למשוך מספיק עניין. כרבע מהלווים בשוק ההלוואות הממונפות הורידו את התמחור בשיווק החוב שלהן בחודשים האחרונים. התרחקות משקיעים יכולה להביא להפחתה ברווחיות. וגם את זה צריך להביא בחשבון.

אג";ח אמריקאיות – סטרווד מדווחת על תוצאות מאכזבות, האג"ח ממשיך ליפול; האם מריחים הסדר?