חדשות    

למה העסקים עוזבים את גן העיר?

צילום: Gellerj

לאחר המשביר גם קסטרו מנסה לצאת מהמתחם והחלה לחפש רוכש

קסטרו רוצה לצאת מגן העיר: החלה לחפש רוכש לנכסים שלה במתחם הממוקם בתל אביב. כמעט שנה בוחנים בקסטרו את עזיבת המתחם,בהתחלה רצו  להשכיר חנות אחת מתוך השתיים שבבעלותה. אחר כל הוחלט על מכירה, ועכשיו  קסטרו מנסים בפועל למצוא רוכש. מדובר בשתי חנויות ששייכות לחברה, האחת בקומת הכניסה, שבה פועלת כיום חנות של קסטרו שמשתרעת על שטח של 400 מ"ר; והשנייה בקומה התחתונה (1-), שבה פועל היום סניף של בגדי הילדים של קסטרו המשתרע על שטח של 110 מ"ר.

הצעד הזה מצטרף לאסטרטגיה של קסטרו להרחיב חנויות בקניונים מובילים ולסגור חנויות הפסדיות במתחמים חלשים יותר. כך סגרה לאחרונה קסטרו את החנות שלה במתחם שרונה בתל-אביב וחנות נוספת במתחם נמל תל-אביב. לפני כחודשיים עזבה גם המשביר לצרכן – שטח משמעותי במתחם גן העיר. השטח אותו פינתה המשביר עמד על כ-1,500 מ"ר, כשבאחת הקומות של החנות הוקם סניף חדש של רשת הפארם Be (לשעבר ניו-פארם), וחלקה השני יושכר לשוכר נוסף.

בתוכנית המקורית חשבו בהנהלת גן העיר להכניס למתחם סופרמרקט מוזל במקום אחת הרשתות הללו כשנוהלו מגעים ממושכים מול לפחות שתי רשתות מזון שונות, אולם נראה כי דמי השכירות היו גבוהים מדי עבור פעילות כזו.

כבר תקופה ארוכה שמתחם גן העיר לא מצליח להיות עדכני ולעשות את ההתאמות הנדרשות לשינויים בענף הקמעונאות והמרכזים המסחריים, כשהשוכרים ממשיכים להידרש לשכר דירה גבוה, מה שכבר הביא לעזיבה של מותגים נוספים את המתחם. עבור המשביר המצב הזה הפך לבלתי משתלם וגרם לה ללא מעט הפסדים, וכבר תקופה ארוכה שהתקיימו חיפושים בניסיון למצוא עבורה מחליף, ונראה שכעת הגיע תורה של קסטרו.

גן העיר

גן העיר נקרא  תחילה "גן הדסה", הוא מתחם הנמצא בין הרחובות אבן גבירול, הדסה ושדרות בן-גוריון בתל אביב, מצפון לכיכר רבין. המתחם כולל מרכז קניות, מגדל מגורים וגן ציבורי. בעבר שכן בשטח זה גן החיות של תל אביב והייתה תוכנית להקים בו את בית החולים העירוני הדסה.

ב-1988 הוקם מבנה גן העיר הקיים עד היום על חלקו המזרחי של גן החיות, המשיק לרחוב אבן גבירול. יחד עם בנייתו יצר האמן גד אולמן את ציור הקיר "מגן הדסה לגן העיר" שהוצב בסניף בנק לאומי ובו תיאור גן החיות וגן הדסה הנוסטלגיים ששכנו במקום. בחלקו המערבי של המתחם, בין רחובות הדסה ושדרות בן-גוריון, הוקם גן מדורג ובו תעלות ומפלי מים המשתפלים לכיוון מערב.

לאחרונה מנסה גן העיר להתחדש על רקע דעיכת הקניונים וגן העיר בפרט, כיוון שפתיחת קניון רמת אביב, קניון עזריאלי ובעיקר הזדקנות האוכלוסייה במרכז העיר ובמגדלים, הביאו לסגירת חנויות במקום ולאובדן היוקרה של הקניון.

אז אמר מנכ"ל גן העיר אסף גולן:  "אנחנו עובדים במרץ לשנות את אופי הקניון, כאשר הכוונה לשים דגש על אוכל ועל שירותים לאוכלוסייה במקום"

המשביר מצמצמת פעילות: סוגרת סניף בגן העיר, מקטינה חנות בקיריון ובאשדוד