תוכן ממומן    

למה חשוב לתת צדקה?

צילום: Freepik

אחת המצוות החשובות בתורה היא מצוות צדקה. חכמים אומרים על המצווה המדוברת כי היא שקולה כנגד כל המצוות. כל אדם מישראל שנותן צדקה למעשה דבק במידות של הקב"ה. ידוע כי הקב"ה מפרנס את כל הברואים שלו ודואג להם ועל כן, כאשר אדם נותן בעצמו צדקה לאדם שחסר לו, הוא למעשה מאמץ את המידות הטובות של הקב"ה, דבר שהקב"ה רוצה שיהיה בעולמו. אומרים כי צדקה מצילה ממוות והכוונה היא הן לאדם אשר נותן את הצדקה והן לאדם שמקבל את הצדקה שלא פעם, אילולא הצדקה שנותנים לו, היה יכול למות.

האם מצוות הצדקה היא חובה או רשות?

תרומה או צדקה לעני, אינם רשות אלא חובה. התורה מטילה את מצוות הצדקה הן על האדם היחיד והן על החברה כולה. המטרה היא לתמוך בכל אדם שאין לו כגון: אדם חולה שזקוק לצדקה, אם זקן, יתום או אלמנה וכן כל אדם אשר פשוט את ידו. ניתן לומר כי מי שמשתמש מהמצווה המדוברת נחשב על פי המקורות השנים כאילו הוא עובד עבודה זרה שכן, הוא משלים עם החסרונות שיש בעולמנו, ממש כפי שעושים עובדי עבודה זרה שלא מאמינים כי יש אפשרות לתקן את העולם.

מצורף לינק לאתר בית חב"ד שם ניתן לבצע תרומות אונליין 

חכמים אומרים כי כל אדם המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו. לא פעם מצוות צדקה מצילה ממש אדם אחר שזקוק לכסף בכדי להתפרנס ברובד הכי בסיסי ועל כן, כאשר מצילים את אותו האדם על ידי נתינת הצדקה , הכתוב מעלה כאילו אותו נותן צדקה הציל עולם ומלואו.

המגמה של מצוות צדקה

המגמה של מצוות צדקה היא לסייע לקיום של אנשים מעם ישראל בצורה מכובדת. חשוב לדעת כי המעלה הגדולה ביותר של מצוות הצדקה היא לסייע לאדם עני לעמוד על רגליו, כלומר, במקום לתת לו רק כסף, הרי שחשוב מאוד לדאוג לו למקור פרנסה וזאת בכדי שהוא לא יהיה תלוי באחרים ויצליח לפרנס את עצמו בצורה הטובה ביותר. מדובר על דרך מכובדת להוציא עניים ממעגל העוני. כמובן שאם אין אפשרות לסייע לעניים לעמוד על הרגליים ולהתפרנס באופן עצמאי בשל העובדה שמדובר על אדם חולה שלא יכול להתפרנס או שלא מוצאים עבורו עבודה, הרי שהמצווה תהיה לקיים את אותו עני. ניתן לעשות זאת באמצעות מעשר כספים אונליין .

מעשר כספים היא מצווה שבה למעשה כל אדם צריך להפריש 10 אחוז מההכנסות שלו ויש כאלה שמהדרים ואף מפרישים 20 אחוזים. את המעשר ניתן לתת לעניים, לקיום תלמידי חכמים, לקיום מוסדות שבהם לומדים תורה ועוד. כל אדם יכול לבחור למי לתת מעשר כספים כאשר הכלל הוא: עניי עירך קודמים ועל כן, חשוב לחפש את העניים והנזקקים אשר קרובים אליכם ביותר על מנת להעניק להם את המעשר.