תוכן ממומן    

למה יוון היא קרקע פורייה לקניית בית קיץ

צילום: CANVA

עם האקלים הים תיכוני המבורך והיופי הטבעי המרשים, הערים והאיים של יוון מציעים מפלט ראוי למול הצבעים הכחולים העזים של הים האגאי והיוני. החל מאזורים מרכזיים, תוססים, מלאי חיות ובילויים, ועד לאזורי האווירה הרגועה והטבעית הצמודים לחופים המדהימים שלה, יוון הופכת עם השנים ליעד המושך אליו מספר עצום של תיירים בכל עונות השנה. בהתאם לכך, הביקוש לקניית בתי קיץ ביוון ובמיוחד לרכישת וילות יוקרה ביעדים הפופולאריים מזנק בשנים האחרונות, עם העלייה שממשיכה במספר המבקרים. משקיעים זרים רואים ביוון היום מקום בטוח ואידיאלי בעל מרחבים מלאי יופי שאין שני לו, כשהרבה מהם מחפשים אחר בתים או דירות למכירה ביוון ליד הים כדי להשכיר את הנכסים לפחות למספר חודשים בשנה ובכך להנות מתשואה טובה להשקעה שלהם.

למעשה, הביקוש הגובר לרכישת נדלן באיי יוון רק הולך וגדל, כשההסבר של מומחי נדל"ן ביוון הוא העובדה, שיוון נחשבת ליעד אופטימלי באזור הים התיכון עבור משקיעים המחפשים רמת פרטיות גבוהה. כיום, ביוון תוכלו למצוא היצע רחב של דירות או וילות למכירה ביוון ליד הים בשלל טווחי המחירים.

נוסף על הפאר הטבעי של יוון, האקלים הנוח, ואוצרות הארכיטקטורה העתיקה שלה, יוון חקקה חוק בשנת 2013 כדי להפוך את רכישת נדלן ביוון למפתה יותר עבור מי שאינו בעל אזרחות אירופאית. התוכנית שנקראת ויזת זהב ביוון, מאפשרת לכם לבצע עסקאות נדל"ן באיי יוון וביבשת בסכום מינימלי של 250,000 אירו, בכדי לזכות בהיתר שהייה יווני למשך חמש שנים, עם אפשרויות הארכה. הזכאות מקנה לכם בנוסף את האפשרות לנוע בין מדינות השנגן באופן חופשי (כל חברות האיחוד האירופי מלבד בולגריה, אירלנד, רומניה וקפריסין, בתוספת ליכטנשטיין, איסלנד, שוויץ ונורבגיה). התוכנית הועילה מאוד לנתוני ההשקעות הזרות ביוון והיא משכה אל המדינה אלפי משקיעים במשך השנים. (באזורים מסוימים עתיד להשתנות סכום המינימום לזכאות לגולדן ויזה ביוון ולהתייקר ל-500,000 אירו).

צילום: אורן סמסון ניקיטי

משקיעי נדל"ן ביוון מעריכים את פוטנציאל הצמיחה של יוון בהשוואה למדינות השכנות שלה באירופה. העובדה שמחירי נדל"ן ביוון עדיין לא חזרו לרמתם המקורית שמלפני המשבר מצביעה על הפוטנציאל הגבוה בעקבות מה שהתרחש לפני יותר מעשור. יחד עם נתוני הכלכלה הצומחת שלה כיום, יוון מציעה הזדמנויות מפתות בהחלט להשקעות רווחיות בעלות נמוכה בהרבה משכנותיה. הנתונים הללו יצרו שוק דיור מפתיע וגמיש עם זינוק בהשקעות הזרות של 76% בין השנים 2020-2021, שהגיעו לכדי שיא חדש בענף נדל"ן ביוון עם עלייה של 68% בשנת 2022 (סכום של 1.975 מיליארד אירו שזרם לשוק הנדל"ן היווני מהשקעות זרות) לעומת השנה שלפניה. הנתונים אף עקפו בכ-37% את השיא הקודם של שנת 2019, טרום הקורונה (נתונים לפי מגזין ekathimerini). נוכח ההיצע המוגבל של הנכסים היוקרתיים, הם הולכים והופכים ליותר ויותר נדירים, במיוחד בתים ודירות למכירה ביוון ליד הים.

השקעה בתיירות היוונית

ברוב המקרים, קניית דירות למכירה ביוון ליד הים זה שווה ערך להשקעה במוצר התיירותי היווני. כשההשקעות המשמעותיות שנעשו בתחום התיירותי של נדלן ביוון, בשילוב המיקום האסטרטגי של המדינה בזירה הבינלאומית, תרמו לצמיחה בהכנסות השנתיות מתיירות, שהסתכמו ב-17.6 מיליארד אירו ב-2022. באותה השנה יוון קיבלה את פניהם של 27.8 מיליון תיירים, כשלפני כעשור היא קיבלה בברכה רק 15 מיליון, שמהווים כמחצית מהמספר הנוכחי (נתונים לפי מגזין keeptalkinggreece). הנתונים הללו מלמדים אותנו על ההשקעה החשובה שנעשית בשנים האחרונות לטובת הארכת עונת התיירות ביוון יחד עם השיפור המתמיד ברמת השירותים הניתנים ורמת האיכות והתשתיות של האירוח.

מי יכול לקנות נכס ביוון?

לא קיימת הגבלה של מי יכול לבצע רכישת נדל"ן באיי יוון או ביבשת כשבאפשרותו של כל בעל עניין לרכוש נכס לבחירתו, כמובן שבכפוף לתנאי התהליך. כמו כן, לאזרחים שמחוץ למדינות האיחוד האירופי קיימת האפשרות להנות מתוכנית ויזת זהב ביוון ובאמצעותה, דרך ביצוע השקעות נדל"ן ביוון, להיות זכאים לאישור תושבות של חמש שנים עבורם ועבור קרובי משפחותיהם. כן קיים תנאי מקדים עיקרי למי שמעוניין לבצע קניית נכס ביוון והוא החובה להנפיק מספר רישום מס שנקרא A.F.M . מדובר במספר זיהוי אישי לכל אדם הנתון לרשות המיסים היוונית והוא מורכב מתשע ספרות ייחודיות. לעומת זאת, לא קיימת חובה לפתוח חשבון בנק ביוון על מנת לבצע את העברת הכספים לרכישת הנכס הרצוי וניתן לבצע את ההעברה מחשבון הבנק הישראלי שלכם ללא בעיה.

חשוב לציין, כי הקונים הזרים צריכים להיות מודעים לעובדה שהליך השלמת רכישת נדל"ן באיי יוון וביבשת הוא ארוך יחסית ומסורבל. שכן, יש לשכור את שירותיהם של עו"ד, נוטריון ומהנדס עלמנת שאלו יבצעו את הבדיקות המקצועיות שלהם בשביל להשיג בסופו של דבר עסקה חלקה ובטוחה. אך יחד עם זאת ועלאף ההליך הקדחתני, להיות בעלי נכס ביוון זהו המקור להנאה מתמדת.

טיפ רכישת בית קיץ בחו"ל עלולה להיות חוויה טריקית. לפני שנכנסים לעסקה בודקים היטב את פרטי המיקום ומהו בדיוק פוטנציאל ההצלחה של ההשקעה בו. לא קונים נדל"ן באיי יוון ללא הכרה עמוקה של אופי האזור, נתוני התיירות שלו וכמובן את דרכי ההגעה אליו. אל תפעלו לבד, העזרו באנשי המקצוע!

הליך קניית נכס בחו"ל הוא לא כל כך פשוט למי שלא מתמצא ויכול להיות שאפילו משקיע בעל ניסיון יתקל בקשיים, כשלכל מדינה החוקים הספציפיים שלה. לכן, עם תחילת המהלך חשוב לבחור לצידכם את אנשי המקצוע המתאימים עלמנת שלא לאבד את כל ההון על עסקה חפוזה ולא בטוחה. שובל יזמות הינה חברה בת מקבוצת שובל שמי יזמות ובנייה הפועלת בישראל כבר משנת 2006. אנו פועלים ביוון כבר הרבה שנים עם ניסיון רב בכל סוגי הבירוקרטיות האפשריות, כך שברכישת נדל"ן באיי יוון וביבשת אנחנו כבר מומחים. אנו מתמקדים במיקומים המובחרים ביותר ביוון ובונים באיכות הגבוהה ביותר בדיוק כמו בארץ. אנו נלווה אתכם באופן צמוד החל משלב הרכישה של בית הקיץ ועד מסירת המפתח ובתוך כך, גם לאחר מכן, בכל נושא הניהול וההשכרה של הנכס. רוצים גם אתם להצטרף למועדון בעלי בתי הנופש של יוון? התקשרו היום!