תוכן ממומן    

למה להשתמש ביועץ משכנתאות

הון עצמי למשכנתא

השוק הפיננסי ובפרט שוק המשכנתאות הוא שוק שהשתכלל מאוד בשנים האחרונות, כאשר המודעות לריביות של המשכנתא ולמדדים השונים אשר משלמים לבנק, העלה את הצורך ואת הרצון של לוקחי המשכנתא לבחור ביועץ משכנתא עצמאי שאיננו מייצג בנק כלשהו או גוף פיננסי כלשהו וזאת בכדי שהוא יסייע להם לבחור את המשכנתא המתאימה להם ביותר. יחד עם זאת, לא ברור לכולם האם באמת קריטי לבחור ביועץ משכנתאות ומהו בעצם התפקיד של אותו יועץ. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות החשיבות שבבחירת יועץ משכנתאות, היועץ שכדאי לבחור ומהו תפקידו של יועץ משכנתאות.

מיהו יועץ משכנתאות?

מכיוון שאין רגולציה מוסדרת בשוק יועצי המשכנתאות, אין תעודה או הסמכה ברורים שמעניקים רישיון מוסדר לעסוק בתחום. כלומר, כל אדם שמעוניין יכול לפרסם את שירותיו כיועץ משכנתאות כיום ולמכור את שירותי היעוץ שלו למי שרוצה. על אף שאין הגדרה פורמלית כיום לתפקידו של יועץ משכנתא, מדובר על איש מקצוע שאמור להכיר את עולם המשכנתאות בצורה עמוקה ורחבת היקף. עליו להכיר את ההבדלים שבין מסלולי המשכנתא השונים, עליו להבין את כל מה שקשור לתכנון פיננסי נכון הרלוונטי לצורך בניית תמהיל מדויק בהתאם לצרכים של כל לקוח כאשר המטרה היא בסופו של דבר להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבור הלקוח.

מה תפקידו של יועץ משכנתא?

תפקיד של יועץ משכנתאות לא מסתכם בלהשיג לגם את הריבית הטובה ביותר על המשכנתא מהבנק, מדובר על חלק קטן מהתפקיד הכולל שלו. תפקידיו של יועץ המשכנתא הם:

עליו להבין האם העסקה העומדת על הפרק בדבר דירה כלשהי שאתם מעוניינים לרכוש אכן מתאימה לכם מבחינת ההון העצמי שיש לכם והמשכנתא שאתם יכולים לקבל מהבנק. על היועץ לבדוק האם מדובר על עסקה שטובה לכם מבחינה מימונית, ואם יש סיכון כלשהו בעסקה האם שווה לכם לקחת אותו. יועץ המשכנתא מבצע את ניתוח העסקה על הפרק עבור כל לקוח ומסייע לו לקבל החלטה לגבי הדירה שאותה כדאי לו לרכוש. כמו כן, עליו לזהות תמרורי אזהרה שונים במידה והוא מזהה אותם.

על היועץ לבנות לאחר ניתוח המצב הפיננסי שלכם, גם כיום וגם העתידי, תמהיל משכנתא שמותאם לצרכים האישיים שלכם וליכולות הכלכליות שלכם. חשוב להבין כי ישנן לא מעט אפשרויות לבניית תמהיל משכנתא כיום וזאת מפני שהבנקים בישראל מציעים כיום לא מעט מסלולי משכנתא ועל כן, מספר האפשרויות לשילוב המסלולים הוא גדול. יועץ משכנתא טוב יבחן את גובה ההחזר החודשי שאתם יכולים לעמוד בו ולאחר מכן יבנה עבורכם את שילוב המסלולים הנכון והמתאים לכם ביותר בהתאם לכל הפרמטרים.

תפקיד נוסף של יועץ משכנתאות הוא להגיש את בקשת המשכנתא לאחר בניית התמהיל לכמה בנקים למשכנתאות ולנהל איתם משא ומתן וזאת בכדי שתוכלו לקבל תנאים אופטימליים וריביות מצוינות.

תפקיד נוסף של היועץ הוא ללוות אתכם בתהליך לקיחת משכנתא. חשוב מאוד להבין כי לא לוקחים משכנתא ביום אחד. מדובר על תהליך שיכול לקחת גם כמה חודשים טובים ובכל הזמן המדובר היועץ אמור להיות אתכם בקשר ולסייע לכם לנהל את התהליך בצורה הטובה ביותר.

כיצד תבחרו יועץ משכנתא?

בכדי לבחור את יועץ המשכנתא הטוב ביותר עבורכם, חשוב מאוד שתבדקו היטב איזה יועץ משכנתאות למד את התחום ואף חבר באגודת יועצי המשכנתאות, דבר שמעיד על הניסיון שלו והמקצועיות שלו. כדאי לבדוק כמה שנים היועץ עוסק בתחום והאם יש לו לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על כך שהוא השיג עבורם את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורם.