חדשות    

למרות הביקורות הארנונה תגדל ב-2020 ב-2.6%

למרות הביקורות על מנגנון העלאת הארנונה, הרשויות המקומיות צפויות להגדיל ב-2020 את הכנסותיהן מארנונה בכ-750 מיליון שקל לכמעט 30 מיליארד שקל, לפי דוח איגוד לשכות המסחר.

מס הארונה צפוי לעלות ב-2.6% לפי נוסחת החישוב של משרד הפנים והאוצר, המשקללת בתוכה את שכר עובדי המדינה, אלא שרשויות רבות מעבירות את שירותיהן למיקור חוץ, כך שההעלאה לא מוצדקת. ובכל זאת, הרשויות יכולות לקבל את אישור האוצר להגדיל את הארנונה אף יותר.

כבר 94  רשויות מקומיות הגישו למשרד הפנים בקשות לקבלת אישורים להעלאות חריגות של הארנונה, להפחתות ולשינויי סיווג לעסקים ולמגורים. בקשות אלה טעונות אישור של שר הפנים, אריה דרעי ושל שר האוצר, משה כחלון. כרגע ההעלאה תלויה בהם.

62 רשויות קומיות ביקשו אישור להעלאות חריגות של המס המוניציפלי או שינויים בסיווגי קרקע בשווי כולל של כ-200 מיליון שקל. חלק מהרשות שצפויות להתייקר הן  עיריות תל אביב, רחובות וראש העין. במקביל, 22 רשויות מקומיות ביקשו ממשרד הפנים היתר להפחית את גובה המס שהן גובות מתושביהן, בסך כולל של 34 מיליון שקל. חלק מהעיריות שמבקשות להפחית את הארנונה הן בני ברק, בית שאן, הוד השרון וגני תקווה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין התייחס היום להתייקרות הצפויה בארנונה ואמר כי "בעוד שאנחנו נאבקים במחירה של משחת שיניים – כל עלויות התשתית בישראל כמו מחיר החשמל, המים, הנמלים ומס הארנונה ממשיכות לעלות ולהניע את גל ההתייקרויות במשק".

עוד אמר: "שר הפנים צריך להיות שומר הסף של הציבור והמגזר העסקי מפני עושק הארנונה מצד הרשויות המקומיות שכן מדובר במס שמהווה גורם מרכזי בסגירת העסקים בישראל".

לין הוסיף ואמר כי אם משרד הפנים ייעתר לבקשות להעלאות חריגות של המס – מוטב שינמק את שיקוליו: "אסור להעלות מסים במחשכים ולציבור יש את הזכות לדעת שהמס מועלה ובאילו נימוקים".

תושבי השכונות החדשות מוחים על מחירי הארנונה לעומת השכונות הישנות

משרד הפנים לא אישר לתל אביב ארנונה מוגדלת על Airbnb

גרים בדירה חלופית בעקבות פינוי-בינוי? ייתכן שאתם זכאים להנחה בארנונה