חדשות    

למרות הפריצה- המדינה תמשיך לעבוד עם שירביט

המדינה תמשיך את ההתקשרות עם חברת שירביט לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת 2021, זאת למרות הפריצה לשרתי החברה ודליפת המידע ברשת, כך הודיע היום ממשרד האוצר. חברת שירביט הינה אחת מהחברות הזוכות במכרז אגף החשב הכללי לביטוח רכבם של עובדי המדינה לשנת 2021.

מהאוצר נמסר כי בהמשך לאירוע דלף המידע מחברת שירביט שהתרחש לאחרונה, ביצעה וועדת המכרזים באגף החשב הכללי מעקב צמוד אחר ההתפתחויות מול הגורמים המפקחים, לרבות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שהינה הרגולטור האחראי על חברות הביטוח, מערך הסייבר הלאומי, והרשות להגנת הפרטיות. לאחר סדרת התייעצויות שקיימה הוועדה ובשל העובדה שרשות שוק ההון התירה לחברה להמשיך ולספק שירותים בתחום הביטוח ללקוחותיה וללקוחות פוטנציאליים, החליטה הועדה על המשך ההתקשרות מול חברת שירביט.

יצוין, כי עובדי המדינה אינם מחוייבים לבטח את רכבם הפרטי אצל חברות הביטוח שזכו במכרז בכלל, ובכלל זה אצל חברת שירביט. עובדי המדינה רשאים לבטח את רכבם בכל חברת ביטוח לבחירתם, כאשר השתתפות המדינה בביטוח רכבם תהיה בשיעורים שבין 92% ל- 100%, לפי הכללים הנהוגים. כמו כן יובהר, כי עובדים שכבר הסדירו את ביטוח רכבם לשנת 2021 בחברת שירביט, רשאים לבטל את הפוליסה ללא עלות ולבטח את רכבם בחברת ביטוח אחרת לפי בחירתם, בהתאם לתנאים האמורים.

לטענת חברת שירביט, רק מספר מצומצם של לקוחות נפגעו מהתקיפה. לדברי שירביט, "מומחי הסייבר שפועלים בחמ"ל חברת שירביט בתיאום עם גורמים ממלכתיים ממשיכים בבדיקה המקיפה של תקיפת הסייבר.
גם לאחר התקיפה, פעילותה הביטוחית של שירביט לא פסקה לרגע. החברה יצרה קשר עם כ-500 לקוחות שפרטיהם דלפו, הדריכה אותם ומסייעת להם בכל הדרוש. חברת שירביט משלימה את תהליך ההתאוששות והמיגון הנוסף של מערכותיה, והן עומדות בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר. מערכות המחשוב ומאגרי המידע שודרגו עם שכבות נוספות של בקרה וניטור, ובקרוב יעלה גם אתר החברה עם מנגנוני זיהוי ואבטחה משופרים".