חדשות    

למרות הקורונה: ביטוחי הרכב התייקרו באוגוסט

קרדיט shutterstock
מעודכן ל-09/2020

על פי נתוני סוכנות וובי, מחירי ביטוח מקיף וצד ג' הגיעו לרמה הנמוכה ביותר בחודש יולי, ועלו מחדש באוגוסט העלייה הגבוהה ביותר – בפוליסות של קיה פיקאנטו וטויוטה קורולה

שוק ביטוחי הרכב היה אחד הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה: מתקופת הסגר חלה ירידה במחירים הביטוחים, עקב עליית התחרות בשוק. אולם ירידת המחירים התבררה כזמנית בלבד, כך ניתן ללמוד מנתונים שפרסמה סוכנות הביטוח הדיגיטלית וובי (Wobi).

על פי הנתונים, שמתבססים על מחיריהם של ביטוח מקיף וביטוח צד ג' של 11 דגמים פופולריים, מתחילת השנה ועד השבוע הראשון של יוני חלה ירידת מחירים של כ-12% בממוצע.

מבדיקה נוספת שביצעו בוובי כעת בחברות הביטוח שעובדות בשיתוף פעולה עמה נמצא כי בין יולי לאוגוסט חלה עלייה ממוצעת של 3% במחיר ביטוחי הרכב. הפעם נבדקו 16 דגמי רכבים, הכוללים גם את הדגמים שבבדיקה הקודמת. תוצאות הבדיקה מצביעות על עליית מחירים רוחבית בביטוחים בכל קטגוריות הרכב. ירידות מחירים נמשכו בדגמים בודדים בלבד.

 

בדגמי מכוניות המשפחתיות הייתה עלייה ממוצעת של 7% בין חודש יולי לאוגוסט. בדגמי המיני – עלייה של 6%, ובג'יפונים – עלייה של 2% בלבד. העליות המשמעותיות ביותר נרשמו בדגמי קיה פיקאנטו (9%) וטויוטה קורולה (8%), הפופולריים מאוד בארץ.

עם זאת, גם לאחר העלייה נותרו מחירי הביטוח  נמוכים עדיין בהשוואה למחירים בינואר 2020. לפי נתוני וובי, מחירי הפוליסות עבור רכבי הסופר מיני נמוכים ב-12% בממוצע ביחס לינואר. בג'יפונים המחיר נמוך ב-7% בממוצע לעומת ינואר, וברכבי המיני – פער של 7% לטובת ינואר.

מנהל מחלקת המחקר והאנליזה בוובי, ציין: "לאחר ירידת מחירי ביטוחי הרכב שחלה השנה בעקבות משבר הקורונה, לרמה הנמוכה זה שנים, אנו רואים בחודש האחרון התאוששות שמתבטאת בעלייה בכל הסגמנטים". להערכתו, הירידה במחירים נבעה מהירידה בנסועה והעלייה המתונה כעת שיקפה הנחה בענף שיותר ויותר כלי רכב ישובו לכבישים, עם החזרה החלקית של מועסקים לעבודה, סיום הקיץ, ותחילת שנת הלימודים. גם העובדה שהישראלים נשארו בארץ באוגוסט, בשונה משנים קודמות, תרמה לכך.

כעת, לדבריו, המחירים צפויים להישאר יציבים עד סוף השנה, אך מדובר בתקופה רבת תהפוכות ואין לדעת מה יוליד יום. "קשה לחזות באופן מדויק איך יגיבו המחירים לשינוים בעקבות ההגבלות השונות, והדבר תלוי בהיקפן ובהיקף הפעילות הכלכלית בארץ", הוא מסביר. "עם המשך הנסועה הנמוכה יחסית, בשילוב שיעור נמוך של תביעות ביחס לפרמיות (LR) בחברות הביטוח, צפויה ככל הנראה התייצבות".

לראשונה בישראל: מחירון רכב משומש שישקף את ערכו האמיתי של הרכב

הזמן לבטח את הרכב – מחירי הביטוחים בירידה