שוק ההון    

למרות תוצאות חלשות של איתוראן באופנהיימר חיוביים

באופנהיימר חיוביים לגבי מניית איתוראן על בסיס (1) תמחור אטרקטיבי מול חברות דומות,  (2) הזדמנויות למכירות צולבות עם החברה הנרכשת, ו-(3) אמון ביכולות ההתמודדות של הנהלת איתוראן עם אתגרים במדינות אמריקה הלטינית

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו סקירה על חברת איתוראן, מערכות איתור ושליטב ברכב. איתוראן פירסמה אתמול דוחות חלשים לרבעון הראשון; השפעה שלילית משמעותית כתוצאה משינויי מטבע ופער מהותי מתחזיות הקונצנזוס האופטימיות מדי (קשור לרכישת RT Holdings) הובילו להחמצה מהותית בהכנסות וברווחים מול התחזיות.  כך לפי אופנהיימר.

עוד כתבו על תוצאות הרבעון מול צפי אופנהיימר ישראל ומול הקונצנזוס: הכנסות מתואמות של 74.6 מיליון דולר, נמוך מצפי אופנהיימר של 80.6 מ׳ ד׳ והקונצנזוס של 86.8 מ׳ ד׳, רווח EBITDA של 20.9 מיליון דולר, נמוך מצפי אופנהיימר של 25.1 מיליון דולר והקונצנזוס 24.3 מיליון דולר, ורווח למניה מתואם של 50 סנט נמוך מצפי אופנהיימר של 62 סנט והקונצנזוס 69 סנט.

 תוצאות הרבעון הושפעו בעיקר מהתחזקות הדולר, פגיעה של כ- 8.6 מיליון דולר בהכנסות ו -6.7 מיליון דולר ב- EBITDA (התחזקות הדולר מול השקל / הדולר מול הריאל הברזילאי / והדולר מול הפאסו הארגנטינאי). באופנהיימר מציינים כי רכישת RTH העלתה את החשיפה למטבעות אמריקה הלטינית.   שולי הרווח הגולמי של החברה המאוחדת, 48.1%, היו קרובים לצפי, אך עלייה קטנה בהוצאות התפעוליות מול הרבעון האחרון (במיוחד הוצאות מחקר ופיתוח)  העיקה מעט על שורת הרווח. ההאטה בצמיחה של מספר המינויים מאז מחצית השנייה 2018 נמשכה, עם תוספת נטו של 12,000 מינויים לעומת הרבעון הרביעי 2018.  

לדברי אופנהיימר, האטה זו נובעת בעיקר משינוי ידוע של מודל חוזי הביטוח בברזיל. צמיחה חלשה זו צפויה להיפתר כבר ברבעון השני 2019 לאחר חידוש השירות בברזיל. תחזית החברה לתוספת עומדת בטווח 15-20 אלף מנויי aftermarket ברבעון (מספר זה לא כולל מנויי OEM, המהווים שליש מסך המינויים).  החברה דיווחה לאחרונה על חוזה מול הראל ביטוח לפיתוח שירותיי UBI, ביטוח רכב "חכם" שמאפשר לעקוב אחרי הקילומטראז' הנצבר והתנהגות הנהג.  כניסת חברות ביטוח נוספות לשירות ריווחי זה בשנה הקרובה יוצרת פוטנציאל לתוספת של מאות אלפי מנויים בשנים הבאות.  איתוראן הודיעה גם על תכנית לרכישת מניות עצמית של עד 25 מיליון דולר עד דצמבר 2020, המייצגים במחיר הנוכחי 3% משווי ההון. באופנהיימר תומכים בהחלטה.  תכנית זו תתבצע במקביל לתוכנית חלוקת הדיווידנדים של 5 מיליון דולר ברבעון.   

בשורה התחתונה, מסכמים באופנהיימר, למרות אי הוודאות סביב גידול המינויים ברבעונים האחרונים והשפעות נגדיות של מטבע, הם חיוביים לגבי מניית ITRN על בסיס (1) תמחור אטרקטיבי מול חברות דומות,  (2) הזדמנויות למכירות צולבות עם החברה הנרכשת, ו-(3) אמון ביכולות ההתמודדות של הנהלת איתוראן עם אתגרים במדינות אמריקה הלטינית.  מניית ITRN נסחרת במכפילי רווח למניה ו-EV/EBITDA לתחזית הקונצנזוס 2019 של 7.8x ו-11.3x, בהתאמה, מול ממוצע ענפי של 11.6x ו-19.1x.  ראה דוח מפורט מצורף.    

 "איתוראן בתמחור נוח"