תיירות    

לשטוף את העיניים: הרחובות הכי יפים בעולם

מעודכן ל-01/2020

אם אתם אוהבים לשוטט כתיירים ולגמוע מראות, נופים וסגנונות – הכתבה הזו בטח תעניין אתכם:

הרחובות האלה אולי לא זכו לפרסום כמו שדרות שאנז אליזה בפריז, אבל הם הרוויחו ביושר את הזכות להיכלל ברשימת הרחובות היפים בעולם. קיבצנו לפניכם רשימה של רחובות מרהיבים, קסומים ולא שגרתיים – אשר חבויים בפינות בעולם שטרם שמעתם עליהן או ביקרתם בהן. אז אם אתם מחפשים את היעד הבא שלכם, הנה השמות שכדאי לכם לזכור.

רחובות העיר שפשאוון, מרוקו (Chefchaouen, Morocco)

רחובות העיר הקטנה שפשאוון בצפון-מערב מרוקו התפרסמו בזכות גווני הכחול המרהיבים שלהם שלוכדים את עינו של כל מי שפוסע בהם. העיר שנוסדה במאה ה-15 הייתה נקודת מפלט עבור יהודים שנמלטו בגירוש ספרד והגיעו אליה תוך מנוסה מאויביהם. התאוריות לגבי מקור הבחירה בצבע הכחול הן רבות – בחלקן נטען כי הצבע מגן מפני יתושים, ובאחרות נאמר שהוא קשור באמונה רוחנית יהודית. כך או כך, אין ספק שמראה הרחובות קסום ונוסך תחושת שלווה במבקרים.

רחובות העיר ליג'יאנג, סין (Lijiang, China)

המרכז העתיק של העיר ליג'יאנג שבדרום סין מיושב מעל ל-2,000 שנה והוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, בין היתר בזכות המחשבה הרבה שהושקעה בתכנון מערכת המים בו בתקופות קדומות. העיר מוכרת בזכות התעלות והשבילים היפהפיים שמרשתים אותה, וכן הודות למאות הגשרים הנטויים בה, שהופכים את הצעידה ברחובותיה למסע מלא קסם לצלילי פכפוך מים מרגיע.

רחוב לומברדו, סן פרנסיסקו

רחוב זה הפך מפורסם בזכות העיקולים החדים שלו, המתפתלים לאורך בלוק אחד. המראות המשגעים מצדו העליון של הרחוב, שיש הטוענים כי הוא "העקום" ביותר בעולם, שווים את הנסיעה לבדה והבניינים המקיפים אותו ויוצרים את שכונת ראשן היל (Russion Hill) משווים לעיר מראה מרתק.

דרך ברגה, באלימני, אירלנד – Bregagh Road, Ballymoney, Ireland

משעול עוצר נשימה שממוקם בצפון אירלנד ןמוקף עצי לבנה שנשתלו במאה ה-18, להנאתם של המבקרים שהגיעו לאחוזת גרייסהיל השוכנת בקצה. הדרך הזו אף כיכבה בסדרה "משחקי הכס", בסצנות שבהן נראית "דרך המלך", כינוי שהיא בהחלט ראויה לו.

דרך הפילוסוף, קיוטו, יפן

דרך הפילוסוף היא ככל  הנראה הרחוב הציורי ביותר ביפן, בעיקר בזכות עצי הדובדבן המעטרים את שני צדיו. הדרך קרויה על שמו של נישידה קיטארו, פילוסוף מקומי שנהג לעשות בה מדיטציה מדי יום ביומו.

הויזר ליין, מלבורן, אוסטרליה. שמה של מלבורן מקושר כבר שנים רבות לאמנות רחוב. הויזר ליין הוא מוקד הסצנה. קירותיו מכוסים בעבודות גרפיטי של אומנים מכל העולם. שווה לקחת סיור של כל האזור

שכונת לה בוקה, בואנוס איירס, ארגנטינה (La Boca, Buenos Aires, Argentina)

הבתים הצבעוניים והיפים של שכונת לה בוקה בבואנוס איירס בירת ארגנטינה, משקפים דווקא את התנאים הקשים של תושביה מסוף המאה ה-19. באותם ימים מהגרים עניים שהגיעו אליה מהעיר גנואה באיטליה בנו את בתיהם מחתיכות פח גלי שמצאו ברציפים שנצבעו בשאריות צבע. התוצאה החיובית של האלתור היא שכונה מלאת חיים ובלתי שגרתית ביופייה שמכניסה צבע רב לעיר.

רחובות העיר אגואדה, פורטוגל (Águeda, Portugal)

הרחוב זכה למראהו המרהיב בזכות פרויקט "שמי המטריה" שכבש את העיר אגואדה בפורטוגל, החל בשנת 2011 במסגרת פסטיבל אמנות שמתקיים בעיר. היוזמה שהתפתחה מאז וצברה לה חקיינים רבים הייתה כיסוי של רחובות שלמים בעיר במטריות בגוונים שונים, במטרה להפוך אותם למוצלים וצבעוניים יותר בתקופת הקיץ. כיום כל מי שמטייל ברחוב אגואדה יכול ליהנות לא רק מצל נעים, אלא גם מהמראה הצבעוני והשמח שמשוות לו המטריות התלויות.

איך למצוא באינטרנט מקומות לינה במחירים זולים?

נמאס לכם מבטן-גב? קבלו את טיולי האקסטרים הכי שווים