משפט    

מאומצים, חצאי אחים, אחים חורגים – מי מקבל את הירושה

pixabay
מעודכן ל-07/2019

אם אדם, לא עלינו, הולך לעולמו, ולא כתב צוואה, על פי דיני הירושה, הרכוש יתחלק בין ילדיו לבן זוגו. קודם כול יקבל בן הזוג את המכונית וחפצים המשותפים למשק הבית שקיימים בדירה, והיתרה מתחלקת בינו לבין הילדים. אבל מלבד ילדים לשני הורים ביולוגיים, יש מקרים נוספים, למשל ילדים מאומצים, חצאי אחים ואחים חורגים. מה הדין לכל אחד מהם?

דין ירושה ילד מאומץ

 הילד המאומץ וצאצאיו יורשים הן את המאמץ והן את קרוביהם הביולוגיים. כמו כן בעקבות התיקון לחוק הורי המאמץ וקרוביו זכאים לרשת את המאומץ כמו היו הוריו הביולוגיים.

דין ירושה חצאי אחים

על פי החוק אין חצאי אחים, כל אדם מוריש לילדיו הביולוגיים (כולל המאומצים על פי חוק), כך שהילדים המשותפים מקבלים את החלק הגדול יותר בירושה והילדים מנישואים קודמים יקבלו פחות בסך הכול. כך למשל אם נפטר אב שנישא למישהי לאחר נישאים קודמים והביא איתה ילדים, הירושה לאחר מותו תתחלק בין הילד מהנישואים הראשונים והילדים המשותפים.

דיני ירושה ילדים חורגים

אם מדובר בילדים חורגים שגדלו באותו בית, עם זאת אינם ילדים משותפים, מכורח הדין שרק היורשים הביולוגיים זכאים לירושה. כך אם זוג התחתן, והן לאב והן לאם היו ילדים מנישואים קודמים. על פי דיני הירושה הילדים הלא ביולוגיים אינם זכאים לירושה.

תיקון בצוואה ילדים חורגים

אם רוצים שהילדים החורגים או חצאי האחים יתחלקו שווה בשווה, אין מנוס מלכתוב צוואה ולציין את החלק של כל אחד מהאחים בצוואה. יש לציין כי ירושה אינה ניתנת אוטומטית, ויש להגיש בקשה לצו ירושה במקרה שלא ניתנה צוואה. במקרה שניתנה צוואה, יש להגיש בקשה לקיום צוואה. את זה אפשר לעשות באינטרנט ברשם הירושות.

 

קראו עוד פה:

ירושה – איך להעביר נכון את הנכסים לדור הבא?

מיהם היורשים