תוכן ממומן    

מאמן עסקי מומלץ – קווים לדמותו

כל בעל עסק, בין שהוא מנהל עסק קטן ומקומי ובין שהוא יזם עסקי ברמה ארצית ובין־לאומית, לא יכול להרשות לעצמו לוותר על תהליך אימון עסקי בכל שלב משלבי עבודת העסק. כיוון שניהול עסק הוא משימה מורכבת ומאתגרת, יזמים ומנהלי עסקים רבים מרגישים לעיתים שהם לא מסוגלים להשתלט על כל הכרוך בה, ומקצתם אכן מתייאשים, מוותרים ועוצרים את עבודת העסק. מאמן עסקי מיומן ומנוסה הוא גורם מקצועי שמנהל העסק יכול לסמוך עליו בכל שלב – החל בהקמת העסק, דרך בנייתו וחיזוקו וכלה במינופו ובהרחבתו. מנהל עסקי הוא אחד המשאבים החשובים ביותר שעומדים לרשות בעלי עסקים, וכל בעל עסק שמצטיין בראייה עסקית רחבה, יודע שאסור לוותר על שירותי ייעוץ עסקי ממאמן מוסמך.

אז הבנו שחשוב לעבוד עם מאמן עסקי בעת הקמת העסק ולקבל ממנו שירותי ייעוץ וליווי קבועים. אך בה בעת חשוב שנדע איך למצוא מאמן עסקי מתאים. כדי שהעבודה המשותפת תצליח והעסק יתקדם וימריא, לא די בכימיה אישית טובה. אומנם כימיה זה דבר חשוב, אך צריך לגבות אותה בשיטות עבודה יעילות ובניהול מושכל. מאמן עסקי איכותי שמתאים גם לעסק וגם לבעל העסק, תמיד יוכל להדגים הצלחה עסקית משל עצמו. הוא תמיד יהיה ידידותי, חביב, סבלני ונגיש ותמיד יעבוד בשיטות עבודה הגיוניות, מובנות וברורות שנתמכות במשנה מקצועית סדורה.

בואו נשרטט קווים לדמותו של המאמן העסקי המומלץ שיועיל להצלחת העסק, יענה על צורכי העסק ועל דרישות העבודה ויציג תפיסת עולם עסקית סדורה ושיטות עבודה יעילות.

מהו אימון עסקי?

בעלי עסקים רבים מתלבטים לגבי הדרך הנכונה להצמחת העסק ועומדים מול אפשרויות ייעוץ מוגבלות. אז נכון שאפשר למצוא מידעים רבים, תכנים מקצועיים ומאמרים מקוונים העוסקים בניהול מוצלח של עסק, אך הם אינם תחליף טוב לשיחות ייעוץ אישיות, להכוונה מקצועית מותאמת מטרה ולסיוע מעשי בשטח. ואת זה אפשר לקבל ממאמן עסקי מקצועי ורק לאחר שהוא למד את העסק על כל צדדיו, הכיר היטב עבודתו, התוודע לחולשותיו ולחוזקותיו ויודע לאן מועדות פניו.

מרבית המאמנים העסקיים מגיעים מהשטח – מיזמות עסקית עצמאית מלאת עשייה, עתירת ניסיון וממוקדת מטרה. בדרך כלל הם מנהלים עסק עצמאי ומצליח ומשתמשים בכישרון העסקי שלהם כדי לעזור לבעלי עסקים אחרים לבנות, להיבנות ולכבוש יעדים. מאמן עסקי הוא מי שהוסמך לעסוק באימון וקיבל תעודת מאמן ממוסד השכלה מוכר בתום כמה שנות לימוד. מאמן עסקי מומלץ הוא מאמן מוסמך שנותן שירותי אימון ללקוחות רבים ומנהל בעצמו עסק עצמאי מצליח ומשגשג.

ניסיונו של המאמן העסקי וזווית הראייה הרחבה אותה גיבש עקב ליווי של עשרות או מאות עסקים, מאפשרים לו להביא לעסק שלכם תובנות ומסקנות מכשלונות ומהצלחות של אחרים, והרי ידוע שאין חכם כבעל ניסיון. כלומר, במקום לשלם שכר לימוד יקר על טעויות שאינן מחוייבויות המציאות, אפשר פשוט ללמוד על דרכיהם של עסקים אחרים שכבר צעדו באותם השבילים.

למעשה, עבודה ממוקדת ואינטנסיבית עם מאמן עסקי תתווה לבעלי עסקים את המסלול המהיר ביותר להצלחה. מאמנים עסקיים משתמשים במיומנויות, ביכולות ובכישורים האישיים שלהם כדי להתאים את גישת האימון שבה הם נוקטים לצורכי העסק ולטובת בנייתו, חיזוקו וקידומו. מאמנים עסקיים מומחים יודעים מה דרוש כדי להפוך עסק מקרטע לעסק מצליח, והם לעולם לא מסתפקים רק בהצלחה. הם יודעים שהשמים הם כבר לא הגבול ותמיד יש לאן לשאוף. הם עובדים עם מנהל העסק ולצידו ועוזרים לו לגבש חזון עסקי ישים ומוכוון תוצאה, לתכנן אסטרטגיות להגשמת החזון ולהשגת המטרות ולהגדיר מטרות עסקיות סבירות שמתאימות לעסק, ליכולותיו ולאפשרויות ההתרחבות שלו.

אם העסק מתמודד עם קשיים, המאמן העסקי ינחה את בעל העסק לפתרונות יעילים וישימים ויסייע לו לנווט את העסק ביעילות דרך הקשיים. המאמן הוא שותף עסקי לכל דבר; הוא חלק בלתי נפרד מהנהלת העסק ומהצוות הבכיר; הוא נושא באחריות כלפי בעל העסק וכלפי הצלחתו. לעבודה המשותפת איתו יש ערך רב, והיא תמיד מניבה פירות.

קרדיט ליעל רביד, הקסם שברגע

איך נראה תהליך אימון עסקי?

אימון עסקי הוא תהליך ממושך שאורך זמן. לעיתים הוא אינטנסיבי ולעיתים הוא נינוח. הכול תלוי בצרכים של בעל העסק, בסוג העסק, באופי האדם ובמצבו הכלכלי. מאמן עסקי הוא גם מאמן וגם מנטור. הוא מקנה לבעל העסק את המיומנויות הדרושות לו כדי להצליח ומנגיש לו מידע מוסמך, ייעוץ והכוונה בכל עת ולכל צורך.

בכל תהליך אימון המאמן מסייע לבעל העסק להשתמש ביעילות בכישרונותיו, עוזר לו לחדד את המטרות העסקיות של העסק ואת יעדיו, מנחה אותו בתהליך קבלת ההחלטות ועושה הכול כדי להבטיח שהעסק יצליח וישגשג. ואיך הוא עושה זאת? ראשית, הוא לומד את העסק לפני ולפנים. הוא מיישם את כל הכלים המקצועיים העומדים לרשותו כדי לאבחן את הבעיות של העסק, לבנות תוכנית הבראה לייעול העבודה ולשיפור השירות, להתמודד ביעילות עם האתגרים בשטח ולטייב את שיטות הניהול והעבודה; שנית, הוא מסייע לבעל העסק להגדיר חזון עסקי ייחודי, ישים וממוקד תוצאה ומנחה אותו בדרך ליישומו בשגרת היום־יום; לבסוף הוא מציע לבעל העסק אסטרטגיה עסקית ממוקדת שתוביל את העסק לרווחיות ומוודא שבעל העסק משתמש בה בצורה מושכלת ונבונה.

השותף השקט שתומך בך ובעסק שלך

מאמנים עסקיים מומחים הם אנשי מקצוע רב־תכליתיים. הם ניחנים בכישורי ניהול מרשימים, ביכולות מולטי־טאסקינג משובחות ובידע עשיר ומציעים ללקוחותיהם ניסיון רב ערך. המאמן העסקי שלך תמיד ישאף להוביל אותך להצלחה ותמיד יכוון אותך גבוה. אין זה משנה אם אתה מנסה להוציא את העסק מקשיים או רוצה להוביל עסק מצליח להתרחבות ולהתפרסות. המאמן העסקי הוא השותף השקט שלך שתומך בך ובעסק שלך.

אף כי נראה שדי בידע הרב ובניסיון המקצועי העשיר שהמאמן העסקי מציע לך, גם לתכונות האופי שלו יש חשיבות רבה. יש מאמנים עסקיים מוכשרים רבים וטובים שמציעים את השירותים המקצועיים שלהם, אך לפני שתתחיל לעבוד עם מאמן, נסה לתהות על קנקנו ולבדוק אם האישיות שלו תומכת בעבודה משותפת נעימה, נינוחה וזורמת. חשוב שיהיה בינך ובין המאמן שלך חיבור אישי טוב. איך תדע לחזות את אופי החיבור ביניכם? דבר איתו. בדוק אם הוא נגיש, מסביר פנים, ידידותי וסבלני. אישיות אי אפשר לזייף, ולכן שיחת ההיכרות הראשונית היא כל כך חשובה. למען ההצלחה העסקית שלך ולטובת העסק, כדאי שהחיבור עם המאמן שלך יהיה טוב, חזק ויציב.

לאיזו אסכולת אימון אתה שייך?

מאמן עסקי מקצועי חייב לעבוד לפי שיטת אימון סדורה ומובנית. זוהי הדרך היחידה להבטיח הצלחה עסקית. אז נכון שלכל מאמן יש תפיסת עולם משלו וגישה מקצועית אישית, אך חשוב מאוד למצוא מאמן שידע איך לשלב את תפיסת העולם שלו בתפיסת העולם שלך, לאזן ביניהן וליישם אותן לטובת העסק הפרטי שלך שהוא עולם ומלואו ועומד בפני עצמו. מאמן מוכשר יצליח להתאים את הגישה המקצועית שלו לגישה העסקית שלך ויעשה הכול כדי להקנות לך דרכי התבוננות חדשות שיתמכו במינופו של העסק ויקדמו את הצלחתו.

 

לא לוותר על החלומות שלך ולא להאריך את הדרך

תהליך אימון עסקי הוא חיוני לעסק והכרחי להצלחתו. אם אתה שואף להצלחה עסקית, לשגשוג ולרווחה כלכלית, אל תוותר על אימון עסקי. מעבר לכלים הרבים להם תזכו במהלך הדרך תזכו גם ביכולת לקצר תהליכים, ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל מבט חיצוני של מאמן שכבר זכה ללוות עסקים רבים. חפשו עכשיו את המאמן העסקי הדרוש לך. הוא כבר מחכה להתחיל איתך תהליך.

נכתב באדיבות – ניר זר, מאמן עסקי לעסקים