חדשות    

מגדל מוציאה את אחזקותיה בקניון רמת אביב למכרז

בעקבות חוק הריכוזיות, המחייב עסקים גדולים להפריד בין אחזקותיהם הריאליות לפיננסיות, גם מגדל מוציאה את אחזקותיה בקניון רמת אביב למכרז. כבר במרץ דווח ש-16.6% מאחזקותיה על המדף בעקבות החוק.

על פי החוק גוף פיננסי לא יכול להחזיק ביותר מ-10% נכסים ריאליים. החידוש העיקרי הוא שבעוד בעבר דיברה על מכירת 16% מההכנסות, כעת מעוניינת למכור את כל נכסיה

לפי הערכת שווי שבו ערכה מגדל את חלקה בקניון בדוחות – הוא עומד על 1.2 מיליארד שקל וכעת יהיה מעניין לראות אם תצליח לקבל את השווי המבוקש על חלקה. בין המתמודדות הצפויות במכרז – חברת הנדל"ן השותפה מליסרון.

 

קניון רמת-אביב הוא חברה פרטית ש-73.4% ממניותיה מוחזקות על-ידי מליסרון , והיתרה (26.6%) על-ידי מגדל. חברת הקניון כוללת את שטחי המסחר וכן את מגדל המשרדים שצמוד לו.

למרות המשבר בענף האופנה והקניונים קניון רמת-אביב סיים את 2018 ברווח נקי של 86.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 134.8 מיליון שקל שרשם ב-2017. בדוחות מגדל ניתן לקניון שווי של כ-1.24 מיליארד שקל.

כמו כן, קבוצת צור שמיר שבשליטת משפחת שנידמן השלימה לפני ימים ספורים את ההליך למחיקת ביטוח ישיר מהמסחר בבורסה, במטרה להוריד קומה בפירמידה הציבורית של הקבוצה.

קבוצות ביטוח נוספות שצפויות להיפרד מאחזקתן הריאלית הןהפניקס מדלק, כלל ביטוח מאי.די.בי. עם זאת, מגדל לא נפטרת לגמרי מנדל"ן, רק לפני כמה ימים קנתה את מתחם אלביט בנתניה ב-223 מיליון שקל. החברה גם קנתה מגרש המיועד לבניית מגדל רב-קומות מעורב שימושים בצומת עלית שברמת גן. מגדל שילמה לקבוצת יהלומנים שהחזיקה בשטח זה כמה שנים 325 מיליון שקל. לדברי החברה, עלות הקמת המגדל, שיוקם בחלקו על השטח שבו פעל בעבר מפעל עלית, נאמדת ב-800 מיליון שקל, ובנייתו צפויה להתחיל בתוך כמה חודשים ולהימשך כחמש שנים.

מגדל מקפת אישית הלכה למקבלי קצבה קיימים