חדשות    

מדד משכן ביולי 2013 – עלייה של 0.2%

על פי מדד משכן של בנק הפועלים, מצבם של רוכשי הדירות השתפר בחודש יולי 2013, מדובר בשיפור מתמשך על פני 3 חודשים, אם כי זה עדיין רחוק משינוי מגמה. מדד משכן למצב רוכשי הדירות, שעוקב אחר מצבם של רוכשי הדירות בישראל, רשם ביולי עלייה של 0.2% לרמה של 131.3 (100=ינואר 1996).

בבנק הפועלים מעריכים כי עליית מדד משכן משקפת בעיקר את הנתונים הטובים של שוק העבודה, ובמיוחד הירידה בשיעור האבטלה ועלייה קלה בשכר הנומינלי. לטענת כלכלני הבנק, מחירי הדירות שבו לעלות על פי סקר המחירים של הלמ"ס וריבית המשכנתאות נותרה יציבה. הפרמטרים המשפיעים על מדד משכן הם השכר במשק, שיעור האבטלה, מחירי הדירות והריבית.

כלכלני הבנק מוסיפים כי  היקף העסקאות שנרשם בדירות חדשות וכן היקף לקיחת המשכנתאות אמנם עלו בחודש יולי, אך זאת לאחר נתון נמוך יחסית בחודש יוני, כשלהערכתם לשינויים בשיעורי המיסים היתה השפעה גדולה על התנודתיות  –  "אם אנו מנטרלים את התנודתיות הנובעת מהקדמת רכישות טרם עליית המע"מ", מציינים כלכלני הבנק, "נראה שמכירת הדירות החדשות שומרת על רמה גבוהה ויציבה".

בבנק  מעדכנים את המגבלות על המשכנתא של בנק ישראל שיישומם יחל בקרוב – "בנק ישראל הורה על הגבלות נוספות בתחום המשכנתאות. גובה ההחזר החודשי יוגבל ל- 50% מההכנסה, שיעור המשכנתה בריבית משתנה יוגבל ל- 66% מסך המשכנתה ותקופת ההחזר המכסימלית הוגבלה ל- 30 שנים", אך לא מעריכים כיצד, אם בכלל זה עשוי להשפיע על מדדי משכן הבאים.

לפני שאתם חותמים על משכנתא – לחצו כאן לבדיקה נוספת – זה יכול להיות משתלם! 😛