מדד תשומות הבנייה עלה ביוני 2012 ב-0.3%; מינואר – 2.2%
חדשות    

מדד תשומות הבנייה עלה ביוני 2012 ב-0.3%; מינואר – 2.2%

מדד תשומות בנייה מעודכן

מחשבון מדד תשומות הבנייה

היכנסו כאן למדד תשומות הבניה המעודכן ולהתפתחות במדד בחודשים האחרונים

עדכון – מדד תשומות הבניה ביולי 2012 עלה ב-0.3% המדד עלה מתחילת השנה 2.5%

מדד מחירי תשומות הבנייה  למגורים עלה בחודש יוני  2012 בשיעור של 0.3%, לעומת עלייה בשיעור של 0.1% בחודש מאי 2012 –  כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן שירד ב-0.3%.  מדד תשומות הבניה שלפיו מוצמדים מחירי הדירות החדשות,  הגיע ל-103נקודות, לעומת 102.7 נקודות  בחודש הקודם (מדד הבסיס ביולי 2011 היה 100.0 נקודות).

מתחילת השנה עלה מדד תשומות הבניה ב-2.2%. בחודש ינואר עלה מדד תשומות הבניה ב-0.3%, בחודש פברואר ב-0.5%, בחודש מארס ב-0.3%, בחודש אפריל ב-0.7%, בחודש מאי ב-0.1% ובחודש יוני עלה המדד כאמור ב-0.3%. קצב העליות במחצית הראשונה של השנה מבטא, בהנחה שהמדד עולה בקצב ליניארי / אחיד על פני השנה, עלייה שנתית של כ-4.4%. מדד תשומות הבנייה עולה לרוב בחודשי הקיץ יותר מאשר במחצית הראשונה של השנה (עונתית יש ביוני – אוגוסט מדדים גבוהים יותר), כך שעליית מדד תשומות הבניה עשויה להגיע לשיעור גבוה יותר מהקצב השנתי של המחצית הראשונה של השנה. אך, מצד שני – מדד תשומות הבניה ומדד המחירים לצרכן עלו בקצב מואץ בחודשים הראשונים של השנה והתמתנו בחודשים האחרונים), וצפוי, להערכת חטיבת המחקר של בנק ישראל וכלכלנים של הבנקים ובתי ההשקעות שבחודשים הבאים תהיה ירידה מסוימת בקצב האינפלציה לרבות בקצב מדד מחירי תשומות הבניה. ההערכות מדברות על אינפלציה שנתית של כ-2% (ואפילו נמוכה יותר), בעוד שרק לפני מספר חודשים דיברו על אינפלציה שנתית של כ-3%. מדד תשומות הבניה, על פי ההערכות, צפוי להיות גבוה יותר ממדד המחירים לצרכן, אם כי השונות בין ההערכות גבוהה – טווח ההערכות נע בין 3% ל-5%.

הלמ"ס מפרטת  את הגורמים המשפיעים על המדד – "מבין השינויים במדדים של פרקי הבנייה בחודש יוני 2012, יש לציין עליית מחירים של 1.1 אחוזים בפרק איטום ו-0.8 אחוז בפרק בנייה. לעומת זאת ירד המדד לפרק מעליות ב-1.6 אחוזים. בשאר פרקי הבנייה נרשמו תנודות מחירים של עד חצי אחוז. בחודש יוני 2012  עלו מחירי חומרים ומוצרים ושכר העבודה המשולם עבור המועסקים בענף ב-0.4  אחוז כל אחד. מחירי שכירת ציוד ורכב והוצאות כלליות נותרו החודש ללא שינוי.מבין החומרים והמוצרים עלו במיוחד מחירי חצץ (ב-1.3 אחוזים ), אבן (ב-1.7 אחוזים), בטון מובא (ב-1.9 אחוזים), טיט (2.4 אחוזים), מחיצות מתועשות ( 1.0 אחוז), רשתות ברזל ( 1.1 אחוזים), מוצרי מתכת אחרים ( 1.0 אחוז) וחומרים ומוצרים שונים ב( 1.9 אחוזים).   

מעוניינים לדעת מהי ריבית המשכנתא הממוצעת? – כנסו לכאן, זה חשוב – ככה תדעו האם התנאים שקיבלתם מהבנק טובים, או שאפשר להמשיך ולהתמקח? 

רוצים לדעת מה זה מדד מחירי תשומות הבניה,  מה הקשר בינו לבין מדד המחירים לצרכן, איך הוא משפיע על התשלומים בגין דירות חדשות  ומה הציפיות – כנסו כאן