שוק ההון    

מדיוונד – הזדמנות או מלכודת?

מדיוונד

חברת מדיוונד (MDWD) הודיעה על חתימת עסקת רישוי עבור מוצר הדגל Nexobrid עם חברת VCEL, הכולל תשלום מראש של 17.5 מיליון דולר, פלוס 7.5 מ' דולר מותנה בקבלת אישור FDA ועוד 125 מיליון דולר כתלות באבני דרך. 

מדיוונד של כלל ביוטכנולוגיה מפתחת מוצרים לטיפול בפצעים (קשים) והיא רושמת הצלחות בתחום אבל בוול-סטריט המנה שלה די מדוכאת.

בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כבר תקופה ארוכה שמניית החברה בדיכאון עמוק ולא רציונלי. אלא שהשאלה היא אם הם – באופנהיימר – לא לוקים באופטימיות יתר. ההמלצה על המניה היא חיובית מאוד עם מחיר יעד של 15 דולר, בערך פי 3 ממחיר השוק. אז זו הזדמנות או לא? קשה כמובן לקבוע. מצד אחד, אופנהיימר הוא בהחלט גוף רציני ומקצועי, אלא שמצד שני כבר תקופה ארוכה שקיים פער ענק בין מחיר היעד למחיר השוק.

"יש למדיוונד מספר אישורים מחוץ לארה"ב (כולל אירופה), והחברה תשמור על זכויות מסחור אלה במסגרת ההסכם האחרון", מעדכנים האנליסטים של אופנהיימר, "מעבר לתשלומים הקבועים, תקבל החברה תשלומים  משתנים כאחוז ממכירות המוצר בטווח של 8%-12%. 

"עסקה זאת נחתמה בסיום בדיקה אסטרטגית (strategic review process) שהתחילה במרץ 2018, ומעבירה את מוקד פעילות מדיוונד למוצר EscharEx לטיפול בפצעים קשים.   מוצר זה עומד לקראת תחילת ניסוי שלב 3 מול ה-FDA, ומהווה להערכתינו פוטנציאל  להכנסות של כ 420 מיליון דולר בארה"ב.  אנו מאמינים כי קופת מזומנים החברה (24 מ' ד' נכון לסוף 2018 פלוס התשלומים מ VCEL) יספיקו למימון החברה עד אישורי Nexobrid ו-EscharEx.  אנו ממליצים Outperform על מניית מדיוונד עם מחיר יעד של 15 דולר".

תוצאות טובות למדיוונד בניסוי קליני לטיפול בכוויות – המניה מזנקת 35%