חדשות    

מהירות הקורקינטים של ליים יורדת ל-14 קמ"ש

השבוע התגלה על יד רוכבים שמהירות הקורקינטים של ליים מוגבלת באזורים מסוימים. כך למשל הוגבלה המהירות מ-25 הקמ"ש הרגילים ל-14.5 קמ"ש בנסיעה ברחוב אבן גבירול, מרחוב מאנה ועד ארלזורוב, ול-5 קמ"ש ברחבת הבימה.

הסיבה היא שעיריית תל אביב מחייבת את חברות ההשכרה להגביל את מהירות הכלים באזורים עמוסים. עם זאת נודע כי הגבלת המהירות בכלים של ליים היא חלק מניסויים לקראת כניסתה לתוקף של ההגבלה החדשה, המתבצעים באזורים עמוסים יחסית, כמו שביל האופניים על המדרכה באבן גבירול, שבו חולקים הכלים את המרחב עם הולכי הרגל.

ברחבת הבימה הרכיבה אסורה, ובאמצעות הגבלת המהירות ל-5 קמ"ש איטיים, נאלצים הרוכבים לרדת מהכלי המשתמשים מקבלים על מסך ההפעלה של הכלים כי הגיעו לאזור שבו המהירות מוגבלת, כדי להבהיר להם שלא מדובר בתקלה, אלא בהגבלה מתוכננת מראש למען בטיחות הרכיבה.

"בעולם תל אביב היא עיר קטנה, אבל בקהילת המיקרו מוביליטי היא אחת הערים המובילות באימוץ הכלים החשמליים וברגולציה סביבם", אומר מנכ"ל ליים ישראל, יניב גודר. "אנחנו מחפשים פתרונות חומרה ותוכנה בתחום הבטיחות, שנרצה לבחון בפיילוטים".

סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה: "השימוש בטכנולוגיות מתקדמות לטובת אכיפת איסור רכיבה במתחמים שבהם חל איסור נסיעה, מבורך וחשוב לבטיחות הולכי הרגל".

תל אביב תכריע: האם האופניים המושכרים יוחלפו בחשמליים או שהשירות יבוטל?