תוכן ממומן    

מה הם היתרונות של מכשירי שמיעה קטנים?

 

בעבר, מכשירי שמיעה היו מכשירים גדולים ומסורבלים, אך כיום, הודות לטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, רוב מכשירים השמיעה הינם קטנים וניתן להניח אותם בצורה סמויה ואף נסתרת לעין מבלי שמישהו כלל יבחין שיש מכשיר שמיעה.

מהם היתרונות של מכשירי שמיעה קטנים?
ישנם משתמשים אשר מניחים כבר שנים מכשירי שמיעה גדולים ויכול להיות שהם פיתחו סוג של נאמנות למכשירי שמיעה גדולים כאלו. אך חשוב שאנשים ידעו שמעבר לדיסקרטיות של מכשיר השמיעה הקטן, יש לו גם לא מעט יתרונות נוספים כגון: נוחות שימוש – מכשירי השמיעה הקטנים נתלים כיום, גם מחוץ לאוזן, מה שהופך אותם לפחות מורגשים פיזית בהשוואה למכשירי השמיעה הגדולים. יתרון נוסף, טמון בעובדה שהמכשירים הינם קלי משקל והשימוש בהם הוא פשוט נוח.
כך שבסופו של דבר, מכשירי שמיעה אלו יכולים לשדרג במידה מסוימת את חייהם של בעלי לקויות השמיעה.

התכונות של המכשירים
כאמור, מכשירי שמיעה קטנים מבוססים כיום על טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת, כך שמה שמבדיל אותם מהמכשירים המיושנים יותר, זה לא רק הגודל אלא גם תכונות טכנולוגיות מתקדמות וגם:

חומרים איכותיים יותר – המכשירים עשויים מחומרים איכותיים יותר וכחלק מכך, ניתן להתאים אותם באופן פרטני למבנה האוזן של המשתמש.
תכונה נוספת באה לידי ביטוי בחוויית השמיעה, כיום ניתן למצוא מכשירי שמיעה הקרובים בצורה האופטימאלית אל השמיעה הטבעית אותה המיקרופון קולט – הרמקול מותקן בקצה המכשיר ותפקידו למעשה, להגביר את הצלילים הנקלטים בו ולהעביר אותם אל המכשיר – במכשירים החדשניים והקטנים גם הרמקול הינו דיסקרטי ולא ניתן להבחין בו.
הגדרות מתקדמות במכשיר קטן

ככל שמכשירי השמיעה מתקדמים יותר, כך הם מציעים אפשרויות רבות יותר להגדרות ולשינויים. לדוגמא, ישנם מכשירים בהם ניתן להגדיר מראש "תסריטים" מסוימים, למשל ברגע שנכנסים לחדר עם מוזיקה המתנגנת בווליום גבוה, ניתן לכוונן מראש את המכשיר, שיזהה את המצב ויבצע הנמכה.
חיי סוללה – גם חיי הסוללה של מכשירי שמיעה נחשבים לארוכים יותר – מה שמאפשר ליהנות ממכשירי שמיעה עם קליטה ממושכת לאורך זמן, מבלי חששות שהסוללה תיגמר.  כאמור, התכונות של מכשירי השמיעה יכולות להשתנות בין סוגי המכשירים – כאשר, יש מכשירים יותר משוכללים ויש פחות משוכללים. מהסיבה הזאת, בהליך בחירת מכשיר שמיעה, חשוב לשים דגש על הנושא של המפרט הטכני, לקרוא את כל התכונות של המכשיר בצורה מעמיקה ובסופו של דבר לבצע את הבחירה המתאימה – במידת הצורך, ניתן תמיד להיוועץ באיש מקצוע, על מנת שזה יקשיב לדרישות, לצרכים ולציפיות מהמכשיר וידע לכוון אתכם אל עבר הפתרון המתאים ביותר מתוך אותו היצע.

המותגים
כמובן, שבהליך בחירת מכשירי שמיעה יש לא מעט פרמטרים עליהם חשוב לשים דגש מלבד הגודל. כך לדוגמא, מותג מוכר אשר יעיד על טיב המוצר וגם הוותק והניסיון שהלקוח רוכש.
בכדי לבצע את הבחירה הנכונה, ההמלצה היא לאסוף פרטים ורקע על המותגים השונים בעולם מכשירי השמיעה – היצרנים הבולטים בתחום מגיעים בעיקר מאירופה ובפרט ממדינות כמו גרמניה, שוויץ ומדינות נוספות. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה לוודא שמאחורי מכשיר השמיעה הקטן הנבחר עומד מותג בעל שם.

מחירים
בדומה למכשירים מסוגים אחרים, גם טווח המחירים של מכשירי השמיעה הינו גבוה במיוחד -למעשה, ניתן למצוא מכשירי שמיעה ב-2000-3000 ₪ והעלויות של המכשירים יכולים להגיע גם עד ל-12,000 ₪ ויותר. ההמלצה היא לא לבחון רק את המחיר – אלא, לשים דגש על יחס העלות תועלת – כשחשוב לזכור כי מכשיר שמיעה קטן ואיכותי, יכול לשדרג במידה רבה את החיים של המשתמש ובשביל תועלת שכזאת, ללא כל ספק שלרוב יהיה משתלם לשלם יותר.

לבחור את הטוב ביותר
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים בגילאים בוגרים, על ירידה בשמיעה וחלק גדול מהם בוחר להתעלם מהבעיה, רק מתוך החשש שהם יאלצו להשתמש במכשיר שמיעה – ומעצם העובדה שיש סטיגמות על מכשירי השמיעה המיושנים יותר.
אם אותם אנשים יערכו סקר שוק קצר, במטרה להכיר את מכשירי השמיעה הקטנים והחדשניים, הם יגלו מכשירי שמיעה נוחים לשימוש, איכותיים, חדשניים ודיסקרטיים, אשר בכוחם לשדרג להם במידה רבה את החיים.
מכיוון שידע מהווה כוח, ההמלצה היא לנסות ולערוך היכרות עם כמה שיותר אפשרויות במכשיר ולבחור מתוך ההיצע של  מכשירי שמיעה איכותיים והמתאים ביותר.