מה השלב הבא בעולם הסליקה?
תוכן ממומן    

מה השלב הבא בעולם הסליקה?

צילום: FREEPIK

תהליכי עיבוד עסקאות, בין אם בכרטיסי אשראי או באמצעי תשלום אחרים, התקדמו באופן מהותי בשנים האחרונות. כמו כל תחום אחר בעידן הדיגיטלי, גם עולם הסליקה מייצר כל הזמן פתרונות חדשים ויעילים יותר.

בשנים האחרונות, עברו עסקים וצרכנים בישראל לתשלומים חכמים. מסופי EMV, סליקה ללא מגע וארנקים דיגיטליים שינו את האופן בו עסקאות מעובדות, אז מה השלב הבא? ובכן, בעתיד הקרוב צפויות להיות מספק מגמות דומיננטיות, כמו ביזור, אוטומציה ובינה מלאכותית.

אוטומציה ובינה מלאכותית בעיבוד עסקאות

AI, בשילוב עם למידת מכונה, יכולה לעזור לעסקים לחזות מגמות, לזהות הונאות ולהתאים אישית את חוויות הלקוחות. לדוגמה, בינה מלאכותית יכולה לנתח את היסטוריית העסקאות של לקוח ולהמליץ על מוצרים מתאימים, מה שעשוי להגביר את המכירות.

יתר על כן, אוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA) אמורה לשפר את עיבוד העסקאות על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן. בוטים של RPA יכולים להתמודד עם משימות כמו הזנת נתונים, התאמה ועיבוד חשבוניות, הפחתת שגיאות והאצת התהליך הכולל. מערכות אוטומטיות אלו יכולות לפעול 24/7, ומאפשרות לעסקים לשרת לקוחות ברחבי העולם ללא הפרעות.

IoT בעיבוד עסקאות

האינטרנט של הדברים (IoT) משחק תפקיד משמעותי בייעול עיבוד העסקאות. מכשירי IoT מייצרים כמויות אדירות של נתונים, אותם ניתן למנף על ידי שילוב עם מערכות סליקה. עסקים יכולים לאסוף ולנתח נתונים בזמן אמת, מה שמאפשר החלטות יעילות ומדויקות יותר.

בקמעונאות, למשל, ניתן להשתמש ב-IoT כדי לנטר את המלאי ולבצע הזמנה אוטומטית מחדש של מלאי בעת הצורך. עיבוד עסקאות חלק זה יכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות ולשיפור שביעות רצון הלקוחות.

עיבוד עסקאות בזמן אמת

מהירות ועיבוד בזמן אמת של עסקאות הם חיוניים. מחשוב קצה, הפרקטיקה של עיבוד נתונים כבר בקצה הרשת, שם הנתונים נוצרים, נכנס לשימוש יותר ויותר נרחב.

מחשוב קצה מטפל בעיכובים שעלולים להתעורר בעיבוד עסקאות בענן. הוא מאפשר לעסקים לנתח ולעבד עסקאות בזמן אמת, מה שמועיל במיוחד לארגונים כמו מוסדות פיננסיים ופלטפורמות מסחר אלקטרוני.

ככל שמכשירים נוספים מתחברים דרך האינטרנט של הדברים, נפח הנתונים שנוצר גדל כל הזמן. מחשוב קצה מאפשר לעבד כמויות עצומות אלו של נתונים, להפחית את העומס על שרתים מרכזיים ולאפשר זמני השלמת עסקאות מהירים יותר.

יתר על כן, מחשוב קצה משפר את אבטחת הנתונים. על ידי עיבוד נתונים מקומי, הוא ממזער את כמות הנתונים שנשלחים ברשת, ובכך מפחית את החשיפה לפרצות מידע פוטנציאליות.

עסקאות מהדור הבא

העתיד של סליקה ועיבוד עסקאות הוא שילוב בין כל הגורמים שהזכרנו, שיפעלו יחד כדי לספק יעילות ודיוק חסרי תקדים. עסקים המאמצים את הטכנולוגיות הללו יכולים להציע עסקאות מהירות ובטוחות יותר, לקבל  החלטות יותר טובות וליצור חוויה מדהימה ללקוחות.