מדריכי כרטיסי אשראי    

מה זה כרטיס אשראי מתגלגל והאם הוא טוב לכם

מעודכן ל-03/2019

בכרטיס אשראי מתגלגל אולי תקבלו מסגרת אשראי טובה יותר, אבל אם לא תיזהרו אתם עלולים לצבור ריביות

בישראל כיום קיימים שני סוגי כרטיסי אשראי, חיוב נדחה ומתגלגל. חיוב נדחה זה  הכרטיס המוכר לכם. ובו הפירעון הוא במועד חודשי על הרכישות שצבר הלקוח. בכרטיס זה גם ניתן לבצע עסקאות בתשלומים. עסקאות כאלה הן למעשה אשראי שנותן המנפיק או בית העסק למחזיק כרטיס החיוב. ולא נגבית עליהן ריבית אלא עמלת תשלום נדחה בשווי 0.5 שקל בלבד.

בכרטיס אשראי מתגלגל, לעומת זאת, נקבעת מסגרת האשראי מראש בתנאי הסכם, ובמועד  הפירעון הלקוח רשאי לפרוע רק את העסקאות שבמסגרת האשראי אלא שבחודש הבא משלם ריבית  וכך שוב הוא יכול לבחור לפרוע את מלוא הסכום או לחכות לחודש הבא ולשלם שוב את הריבית.

היתרון בכרטיס מתגלגל הוא שלמעשה הלקוח מקבל מסגרת אשראי נוספת על מסגרת האשראי של הבנק וכך מגדיל את מסגרת האשראי שלו. יתרון אחר שהלקוח גמיש יותר בביצוע עסקה ויכול להחליט לדחות אותה לחודש טוב יותר כלכלית.   הוא גם יכול לקבוע את התקציב החודשי שלו לעסקאות באשראי.

לצד היתרונות גם חסרונות. הריביות בכרטיסטי אשראי המתגלגלים לא זולות במיוחד. הלקוח גם צריך לעקוב מעקב חודשי אחר ההוצאות שלו, חיוב ביתר למשך תקופת זמן עלול לצבור ריביות. במקרים מסוימים זה עלול להגיע ל-20% ריבית. יש שונות בין חברות האשראי וחשוב לוודא את גובה הריביות. לצד הריבית יש גם עמלה על דמי הכרטיס וגם זה את רצוי לבדוק לפני שמתגלגלים להרפתקה.

זכרו לקבוע במועד ההצטרפות מה הסכום  שתפרעו מדי חודש. שימו לב שככל שהסכום נמוך יותר, הסכום יהיה גבוה יותר בגין דחיית התשלום ובשל צבירת הריבית. אבל אפשר לשנות את הסכום החודשי.

גם בכרטיסים המתגלגלים יש הטבות והנחות או פטור מדמי עמלה, אבל ברבים מהכרטיסים מדובר בתקופה קצובה.

לסיכום, ייתכן שכרטיס האשראי המתגלגל שנועד לשמור יותר על התקציב שלכם ישיג תוצאה הפוכה ותשלמו ריביות ועמלות גבוהות מאוד. אתם כבר מכירים את עצמכם. אם אתם אחראים מספיק בשמירת התקציב, אולי זה מתאים לכם. לכל השאר לא.

יש לך כרטיס אשראי לא פעיל? חברות האשראי מרוויחות עשרות מיליונים

הקוד הסודי החדש באשראי. מה צריך לדעת?

כרטיס אשראי לילדים – מה האפשרויות? יתרונות וחסרונות