קניות באינטרנט    

מה זה "פייבר" ואיך הוא יכול לעזור לכם להרוויח כסף כפרילאנסרים – וגם לחסוך?

מעודכן ל-02/2020

אם אתם עצמאים או בעלי עסק קטן, אתם פשוט חייבים להכיר את האתר פייבר – זירת מסחר שמאפשרת להציע ולשכור שירותים במחירים של 5$ ומעלה עדיין לא מכירים? הכנו לכם את המדריך המלא  ל-Fiverr.com

הנה אתר שכדאי לכל פרילאנסר ולמי שבבעלותו עסק קטן או עסק בהקמה, להכיר – פייבר (Fiverr.com). מדובר באתר בינלאומי, וחשוב לציין – סטארטאפ ישראלי,  המשמש כזירת מסחר לתיווך שירותים ב-5$ ומעלה (ומכאן נגזר גם שמו של האתר באנגלית). דרך האתר הזה תוכלו להעסיק פרילאנסרים או להציע את השירותים שלכם במגוון תחומים ונושאים.

למה פייבר?

FIVERR הוא שחקן ענק בתחום האינטרנט – גם למי שמעוניין להרוויח כסף, וגם למי שמעוניין לקנות שירותים למיניהם לאתר שלו, לעסק שלו ועוד – מכרטיס ביקור, דרך לייקים בפייסבוק וכלה בטיהור רוחני. אז למה הוא בעצם כל כך טוב לכם? מיד תדעו. ואם תקראו את המדריך הזה תוכלו להכיר טוב יותר את הפלטפורמה ואת האפשרויות הגלומות בה.

איך נרשמים והאם זה עולה כסף?

קודם כל חשוב לציין כי רק משתמשים רשומים באתר יכולים להזמין דרכו שירותים או להציע שירותים בעצמם. ההרשמה ל-Fiverr היא בחינם. לאחר שנרשמתם ואישרתם את החשבון,  באמצעות קישור שקיבלתם במייל – תוכלו ליהנות מהשימוש בפלטפורמה.

רוצים לעבוד?

פרילנסרים הנותנים שירותים (מוכרים), יכולים להציע אותם בפייבר. בפלטפורמה ניתן למצוא מבחר רחב של שירותים בכל המחירים ממגוון בעלי מקצוע, בהם: מעצבים גרפיים, קופירייטרים, מתרגמים ומתכנתים.

מחפשים שירות מסוים?

לקוחות המחפשים שירותי פרילנסר (קונים) יכולים למצוא מוכר רלוונטי לפרויקטים שלהם, והמוכרים צריכים לבצע את העבודות שלהם תמורת עלות של Gig.

מה זה גיג (gig)?

GIGS -ככה פייבר קוראים לכל הצעה בתוך האתר – הצעתם שירות כלשהו? הזמנתם שירות כלשהוא? זה אומר שהצעתם או קניתם GIG.

איך פייבר חוסך לכם כסף?

אם למשל אתם מקימים עכשיו עסק חדש, בוודאי תזדקקו ללוגו, אתר, כרטיסי ביקור ושירותים דיגיטליים רבים אחרים. בעזרת פייבר תוכלו לחסוך על השירותים האלה ולהעסיק לדוגמה מישהו מהודו ב-5$ בלבד.

ומה לגבי האיכות?

עם יד על הלב, יש להניח ששירות שנרכש ב-5$ לא יהיה בדיוק באותה איכות שהייתם מקבלים מחברה מקצועית ומצליחה במחיר פרימיום. אבל כשמקימים עסק חדש וההוצאות הן רבות מספור, לעיתים צריך להתפשר על דברים מסוימים – וכאן נכנס לתמונה פייבר, שמאפשר לכם את האופציה להחליט על אילו שירותים לא תתפשרו ובמה כן אפשר כרגע לחסוך.

אילו קטגוריות שירותים תוכלו למצוא ב-Fiverr?

מגוון השירותים בפייבר הוא עצום! תוכלו למצוא הכל החל ממישהו שמוכן להשחיל עבורכם פתק בכותל ועד תכנון אדריכלי. הקטגוריות באתר כוללות בין היתר: עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, כתיבה ותרגום, וידאו ואנימציה, מוסיקה ואודיו, תכנות וטק, עסקים, לייפסטייל ומשחקים. ובכל קטגוריה יפתחו לפניכם עוד עשרות תתי-קטגוריות.

בקטגורית העיצוב הגרפי למשל – תוכלו להזמין לוגואים, כרטיסי ביקור, פליירים, עריכות פוטושופ, עיצובים לרשתות חברתיות, קאברים לספרים ולאלבומים ועוד הרבה – ב-5$ בלבד!

אם למשל ברצונכם להזמין לוגו לעסק, לפייבר יש מערכת חכמה שעוזרת לכם לסנן לא רק באמצעות פרטים טכניים אלא גם לפי סגנון. כשתבחרו בקטגוריית המשנה "עיצוב לוגו" ("Logo Design") – תיפתח בפניכם האפשרות לבחור סגנון של לוגו, ולאחר הבחירה המערכת תסנן עבורכם מעצבים גרפיים שמייצרים לוגואים בסגנון שבחרתם.

ברשימה שתופיע תוכלו למצוא מעצבים גרפיים בכל הרמות ובכל המחירים. כאמור תוכלו למצוא שירות של עיצוב לוגואים ב-5$ בלבד, אבל אם אתם חושקים במשהו שנראה טיפה יותר מקצועי – בעזרת 10$ נוספים ניתן לשדרג את רמת המעצב הגרפי שתוכלו להעסיק.

איך בוחרים פרילנסר?

אז נניח שהשתכנעתם, אבל עדיין לא ברור לכם איך אפשר לבחור מבלי להתבלבל בין אלפי הפרילנסרים שמציעים לכם את השירות המבוקש. מה עושים?

ראשית כל, תרחיבו את הסינון שלכם. תוכלו לסנן את תוצאות החיפוש לפי הגיג הנמכר ביותר, מיקום, זמן אספקה, טווח מחירים, פורמט קובץ, שפת המוכר ורמת המוכר. השתמשו במסננים האלה כדי למצוא את הגיג שהכי יתאים לצרכים שלכם.

יש ארבע דרכים לסינון: שירות, פרטים על המוכר, זמן אספקה ותקציב. לחיצה על כל אחת מארבע האופציות תפתח לכם קטגוריות שונות לסינון. את התוצאות ניתן למיין לפי אחת מכמה קטגוריות (מומלצים, חדשים וכו).

בנוסף לכך, בכל פעם שתמצאו גיג שנראה לכם מתאים – קראו את האינפורמציה עליו. בכל גיג יצורף בראש העמוד תיק העבודות של המוכר – מומלץ לעיין בו, על מנת לוודא שהרמה והסגנון מתאימים לכם. לאחר מכן, כדאי לקרוא את הפירוט שמסביר מה בדיוק הגיג כולל – למשל, כמה עריכות חוזרות ותיקונים מגיעים לכם, איזה קובץ בדיוק תקבלו ועוד.

ניתן לבחור בין חבילות בייסיק, סטנדרט ופרימיום – תוכלו להשוות בין החבילות באמצעות לחיצה על "Compare Packages". מצד שמאל תחת הסקטור "Description", ולצפות בפירוט על הגיג.

אל תפספסו את הביקורות

לסיום הבחירה וכדי שלא תתאכזבו, לא כדאי לכם לדלג על קריאת ביקורות שהשאירו מזמינים קודמים של השירות. כך תוכלו להתרשם ממה שלקוחות אחרים שעבדו עם הפרילנסר מעידים עליו. ואם אתם עדיין מתלבטים – תמיד תוכלו ליצור קשר ישירות עם המוכר וליישר קו.

איך מבצעים הזמנה ב-Fiverr?

אחרי שבחרתם את הגיג שנראה לכם המתאים ביותר – זה הזמן להזמין את השירות. בלחיצה על הכפתור הירוק "המשך" ("continue") – תגיעו לעגלת הקנייה. בחרו אופציית תשלום (PayPal או כרטיס אשראי), מלאו את הפרטים שלכם ולחצו על בצע תשלום (לא לפני שהזנתם קוד בקופה – ראו בסעיף הבא). אחרי שהשלמתם את תהליך ההזמנה, מלאו את הדרישות שלכם מהמוכר, כיתבו את הפרטים בפירוט ולחצו על "התחל הזמנה".

קופונים ל-Fiverr.com

דרך נוספת שעוזרת לכם לחסוך כסף באמצעות העסקת פרילנסרים דרך פייבר הם הקופונים, שאותם תוכלו להזין בקופה. אחרי שבחרתם את הפרילנסר המתאים ל-gig המתאים – בין אם ב-5$ או ב-1000$ – תוכלו להזין בקופה קוד קופון ולחסוך עד 20% ממחיר הפרויקט.

רוצים להרוויח כסף עם Fiverr?

כפי שבטח הספקתם להתרשם, פייבר היא אחלה פלטפורמה לחסוך באמצעותה כסף. אבל מעבר לחיסכון שהיא מאפשרת לעסקים בהקמה ועסקים קטנים – הוא גם טומנת בחובה הזדמנויות להרבה מאוד פרילנסרים. באמצעות הרשמה פשוטה לפייבר תקבלו גישה למיליוני המשתמשים בפלטפורמה – שאולי מחפשים את השירות שלכם. וכאמור – 5$ זה רק המחיר המינימלי לשירות. ככה שאל תיתנו לזה להרתיע אתכם.

שירותים בעברית ב-Fiverr

אמנם כל אחד יכול להרוויח מהצעת שירותים בפייבר – אבל יש לכם הזדמנות ייחודית להציע שירותים הן כישראלים והן כדוברי עברית! אם לצורך העניין אתם עוסקים בעריכת לשון ובארץ מתמודדים עם הרבה מאוד מתחרים שיודעים את מה שאתם יודעים – בפייבר אתם תהיו בין הבודדים שיכולים להציע עריכת טקסטים בעברית, וכך הערך שלכם כמובן יהיה גבוה יותר. ככה שלא רק שתוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות – אלא גם תוכלו לגבות יותר עבור אותו שירות שבארץ עשוי להיות שווה מעט פחות.

יש לכם יתרון גאוגרפי – "אני נטעתי עץ בארץ ישראל"

אם אין לכם ידע בתכנות, עיצוב גרפי או יתר השירותים המקצועיים בפלטפורמה, עדיין תוכלו לעשות כסף מהעובדה שאתם גרים בארץ הקודש! תתפלאו לדעת שיש ברחבי העולם אנשים שישלמו לכם כדי שתשימו עבורם פתק בכותל, תבקרו בשבילם אצל רב מסוים, תיטעו בשמם עץ באדמת הארץ או אפילו כדי שתיתלו מודעות שלהם באוניברסיטה בישראל.

בכל מקרה, הרשמה לפייבר כמוכר עשויה לפתוח לכם דלתות, לעזור לכם להיחשף לקהל לקוחות רחב יותר בקלות וגם לאפשר לכם להשלים הכנסה. אז אם אתם מחפשים איך לסגור את החודש עם קצת יותר כסף בעו"ש – כדאי לכם מאוד לנסות את פייבר.

פייבר נכנסת למסחר בשווי 650 מיליון דולר

פייבר מצטרפת לשוק המניות הצומחות במהירות אך ללא רווח