מובייל וגאדג'טים    

מה חדש באייפון? אלה השינויים והחידושים ב-iOS 13

מעודכן ל-11/2019

אפל מציגה חמישה תיקונים ועדכונים חדשים לגרסה 13 של מערכת ההפעלה, שהושקה רק לפני חודשיים החידושים כוללים: צילום מבוסס בינה מלאכותית,  טעינה שמתאימה את עצמה לשעות השינה שלכם, סריקת מסמכים ישירות מאפליקציית הקבצים ואפילו שליטה מהעכבר באייפד ובאייפון

חברת אפל השיקה רק לפני כחודשיים את גרסה 13 של מערכת ההפעלה IOS וכבר הספיקה להשיק לה חמישה עדכונים ותיקונים. שינויים אלה נדרשו משום ש-iOS 13 כוללת הרבה מאוד חידושים וכלים, טריקים ותוספות. לפניכם חמישה חידושים חביבים ושימושיים, שחלקם מקבילים לחידושים באנדרואיד וחלקם אף מתקדמים יותר.

  1. מצלמת Deep Fusion

מדובר במערכת צילום חדשה שפועלת על מכשירים שמצוידים בשבב ה-A13 ביוניק שמבצע חישובי בינה מלאכותית באופן מהיר. ניתן להשוות את הפעולה של המנגנון לשלל מצבי ה-AI במכשירי הפרימיום של וואווי, סמסונג או שיאומי. אלה מסייעים לזהות את האובייקט ולכוון את המצלמה באופן אופטימלי בהתאם לכל מצב צילום.

המנגנון של אפל משוכלל קצת יותר; הוא פועל באופן אוטומטי ואינו מופעל כל הזמן, אלא רק במצבים שבהם המצלמה מזהה שהיא זקוקה לחישובים שלו. למשל במצב צילום באור יום מלא עם בהירות טובה – רוב הסיכויים שהפיוז'ן לא יופעל. אך בצילומי פנים, בתאורה נמוכה או בלילה, הוא יחליק את התמונה ויגביר את הפירוט והטווח הדינמי של הצבעים, בלי להגביר את הרעש הדיגיטלי הנלווה.

  1. טעינת סוללה ממוטבת

טעינת סוללות סמארטפונים במשך הלילה והשארת המטען מחובר עשויה בטווח הארוך להזיק לאורך חיי הסוללה. מכיוון שאפל נחושה לדאוג לכך שתוכלו להפיק את המרב מהסוללה שלכם ולשמור אותה במצב טוב, היא דאגה לכלול ב-iOS 13 מנגנון שיודע לעצור את טעינת הסוללה כאשר הסוללה טעונה ב-80% ולאחר מכן היא משלימה את הטעינה ל-100%, זמן קצר לפני שהשעון המעורר שלכם מצלצל. כדי שזה יעבוד אתם צריכים להגדיר את המצב הזה, באמצעות כניסה להגדרות -> סוללה -> בריאות הסוללה -> טעינת סוללה ממוטבת.

  1. סריקת מסמכים באפליקציית הקבצים

גם אפליקציית הקבצים שודרגה והיא כוללת כעת יותר אפשרויות, שהשימושית שבהן היא סריקת מסמכים. זו תחסוך לכם את השימוש באפליקציות חיצוניות שאינן תמיד אמינות או מאובטחות כראוי. הפעלת התכונה קלה למדי אך לא בולטת לעין: היכנסו לאפליקציה -> עיון -> הקליקו על כפתור שלוש הנקודות -> סרוק מסמכים.

  1. חיפוש קולי

חיפוש באמצעות אמירה של מילות החיפוש במקום הקלדה שלהן. בכל מקום שבו ישנה תיבת חיפוש אתם אמורים לראות גם ציור של מיקרופון שהקלקה עליו תאפשר לכם להקליט את החיפוש. לאפל אמנם לקח קצת זמן להוסיף אותה, אך כעת היא כאן וטוב שכך. לפעמים נוח יותר לומר את המילים מאשר להקליד אותן.

  1. שליטה באייפון (ובאייפד) בעזרת עכבר

גם את התכונה הזו אפל מביאה לאייפון ולאייפד באיחור של כמה שנים. כעת ניתן לחבר עכבר בלוטות' ולהשתמש בו לשליטה בממשק. באופן מוזר קצת אין כאן סמן עכבר במובן המסורתי – הוא דומה יותר לעיגול. בנוסף הוא מנסה בעיקר לחקות את האצבע שלכם. ניתן גם להגדיר קיצורי דרך לפקודות מסוימות כמו "חזרה אחורה למסך הבית" כדי להקל על הניווט.

כדי להפעיל את התכונה, היכנסו להגדרות -> נגישות -> מגע -> AssistiveTouch; לאחר ההפעלה תוכלו להוסיף עכבר תחת מכשירי הצבעה -> מכשירים.

מה עושה מערכת ההפעלה IOS13, החדשה של אייפון

אפל השיקה IOS13 – מערכת הפעלה חדשה לאייפון – וגם הרגה את אייטיונס