חדשות    

מה יקרה כשהריבית תתחיל לעלות? ב-OECD מודאגים

ארגון ה-OECD  מזהיר שהעלאת הריביות בעולם, יוצרת סיכון גדול למגזר הפיננסי והעסקי בגלל הרמות הגבוהות של החוב. סיכון זה, כך על פי דו"ח של הארגון, יעמיד במבחן גדול ולא פשוט את הרפורמות הפיננסיות שהונהגו בעקבות המשבר של 2008, במיוחד השאיפה ליציבות פיננסית שמוטמעת בכללי באזל השלישי.

למרות החיזוק של כללי הלימות ההון בעולם, הרי שהמודלים העסקיים של הבנקים הגדולים השתנו מעט.

המצב הפיננסי והעסקי גם יושפע, אליבא הארגון,  מיכולתה של ממשלת סין לנהל את הסיכונים השונים לכלכלת המדינה, בפרט רמת החוב הגבוהה והמינוף הגדול של המערכת הבנקאית הרשמית אך גם של המערכת הבנקאית הלא פורמלית ושל תעשיית ניהול העושר.

על פי הדו"ח אמנם קשה לאמוד את הסיכון בשל העדר מידע על היקף החובות האבודים ונכסים לא מניבים במאזנים של הגופים הפיננסים אך מדובר בסיכון ואי וודאות גדולים.

כלכלני הארגון מפצירים  באחראי המדיניות הכלכלית בסין להעריך בצורה מציאותית את התועלת הכלכלית של מיזמי תשתית רבים שהיא מבצעת, במיוחד אלה במימון זר, כדאי לוודא שיש להם הצדקה כלכלית והשפעה חיובית גם על שותפותיה הכלכליים של סין. כמו כן, טוענים הכלכלנים כי על המוסדות הלא סינים המממנים מיזמיים אלה לפעול על פי קריטריונים ברורים ומתוך הערכות מציאותיות של עתיד הפרויקטים האלה.