תיירות    

מה מגדל השעון היפה בעולם

מעודכן ל-02/2020

לרוב ישראלים מכירים שני מגדלי שעון, המגדל ביפו וביג בן. כך הם מפסידים מגדלים יפים מאוד בעולם. אלו המגדלים עם השעון שחייבים לראות, אפילו אם הם לא מדייקים בשעה.

קואלה לומפור, מלזיה: סולטן עבדול סאמד

אחד מגדלי השעון היפים בעולם שייך למדינה מוסלמית, מלזיה. בנייתו הסתיימה ב־1897, בשנות השלטון הבריטי. את העיצוב בסגנון מורי מייחסים למסגדים שהאדריכל איי.סי מורגן ראה בהודו

לסטר, בריטניה: היימרקט ממוריאל

עוד לפני הביג בן אחד השעונים היפים באימפריה לשעבר הוא הלסטר. חמישה כבישים סביב לכיכר, שבעבר שימשה לסחר בחציר וקש בפסלים המעטרים את הפסל מונצחים שמם של ארבעת תורמים.

ברן, שוויץ: מגדל זיטגלוג

מגדל זה נבנה בימי הביניים ותחילה שימש כמגדל שמירה של העיר ולאחר מכן הי בית כלא, וכיום הוא מגדל שעון תיירותי. במאה ה-15 נוסף לו שעון אסטרונומי שאמור היה לחזות את תנועתם של גרמי השמיים ולציין את היום בשבוע. פחות עבד.

סן פרנסיסקו, ארה"ב: מגדל השעון בבניין פרי

מגדל זה גובהו 75 מטר. האתר היה נקודת הכניסה לעיר והיציאה ממנה לפני בנייתו של גשר שער הזהב בשנות ה-30 של המאה הקודמת. כיום זהו אתר בילויים ומסעדות.

מגדל השעון האסטרונומי בפראג

שם השעון הפראג אורלוג',  והוא מותקן על קירו הדרומי של בית העירייה הישן של פראג, צ'כיה. השעון הורכב ב-1410, זהו השעון האסטרונומי העתיק ביותר בעולם שעדיין עובד .המחוגים מייצגים את מקומם של השמש והירח

בית העירייה במיניאפוליס

בית העירייה משמש גם בית המשפט של המחוז, שניהם ממוקמים במיניסוטה, והוא הבניין המרכזי המשמש את ממשלת העיר של מיניאפוליס ושל מחוז הנפין. שעון הפעמון  עדיין פעיל, על כל אחד מארבעת דפנות המגדל.

מגדל השעון בלוצרן

שמונה מגדלים נבנו בחומת העיר העתיקה של לוצרן, מהם רק מגדל אחד, מגדל ציט לא נבנה לצורכי הגנה. זהו מגדל השעון של לוצרן, שנבנה על ידי האנס לותר ב-1535.השעון של לוצרן נחשב לעתיק ביותר בשווייץ, וכאות כבוד  הוא מצלצל מדי שעה דקה אחת לפני שאר שעוני העיר. .