רכב ותחבורה    

מה מכוניות היוקרה הנמכרות ביותר בשנה החולפת?

צילום: ויקיפדיה שימוש הוגן בלוגו, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=575410
מעודכן ל-01/2020

מה מכונית היוקרה הנמכרת בעולם?  אין הפתעות גדולות. אם להסתמך נתונים שמפרסמת דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ עם תחילת 2020, מרצדס בנץ היא  גם הנמכרת ביותר. על פי נתוני דיימלר, היצרנית מסרה בשנה שעברה 2.34 מיליון מכוניות בכל השווקים בעולם – עלייה של 1.3% ביחס לשנת 2018.

אחריה ב.מ.וו, היצרנית הבווארית, שמסרה בשנה שעברה 2.17 מיליון מכוניות – עלייה של 2% ביחס ל-2018. במקום השלישי נמצאת אאודי. על פי נתוני החברה האם פולקסווגן. בשנה שעברה נמכרו  1.85 מיליון מכוניות אאודי, עלייה של 1.8% ביחס לשנת 2018.

כך ששלוש יצרניות רכבי היוקרה הגדולות הן גרמניות. אלו התמודדו עם  הפסקות ייצור גדולות כדי להתאים את מנועי מכוניות לתקנות זיהום אוויר, וגם  עם צמצומים נרחבים מאוד של כוח אדם עקב שינויים בשוק הרכב, כמו חדירה של רכבים חשמליים שדרשו מהיצרניות הגרמניות הקצאה מאסיבית של תקציבי פיתוח.

 גם בישראל מסירות יצרניות רכבי היוקרה נמצאות במגמת ירידה, כמו באירופה. לפי נתוני מרצדס עיקר הגידול במכירות נבע מעלייה של יותר מ-9% במכירות החברה בסין. ב.מ.וו גם הודיעה כי חלק ניכר מהגידול במסירות נובע מהשוק הסיני. ב.מ.וו גם מתכוננת לחנוך בעתיד מפעל ראשון בסין שיהיה מפעל שאינו בשותפות עם יצרן רכב סיני מקומי.

בישראל דווקא אאודי לוקחת את הבכורה, כשמרצדס במקום השני וב.מ.וו בשלישי, 3,465 מסירות לעומת 2,820 במרצדס ו-2,297 בב.מ.וו – כולן ירדו במסירות. מי שהשיגה דווקא עלייה במסירות היא וולוו השבדית עם  עלייה של 9% ל-1,425. גם לקסוס עלתה ב-10% ל-1,312 מסירות.

תקנות מסי הרכב החדשות – מי ירוויח, מי יפסיד, מי יישאר ללא שינוי

מס קנייה על רכבי יוקרה יוארך בשנתיים נוספות