פיקדונות    

מוצרי החודש של בנק הפועלים

יש לכם כסף מיותר ואתם חוששים מסיכונים? בנק הפועלים מציע ללקוחותיו שתי אלטרנטיבות הפקדה החודש: האחת בצורה של חסכון ואילו השניה בצורה של פקדון.  

1. "פיקדון בזמן שלך" – פיקדון שקלי לשנתיים, עם תחנות יציאה שנותן ללקוח ריבית משולבת כדלהלן:

בשנה הראשונה -ריבית קבועה (ללא הצמדה), הריבית תשולם בתום שנה לקרן הפיקדון לאחר ניכוי מס במקור. בשנה השנייה ריבית משתנה הנגזרת מ"ריבית הפריים" בניכוי מרווח קבוע הנקבע במועד ההפקדה. 

תחנות יציאה מהפקדון בתום שנה וכל חודש לאחר מכן, והוא פתוח למפקידים החל מ-10,000 ש"ח. המיסוי על הפיקדון הוא 15% על הרווחים הנומינליים. מבחינת הריבית, זו מחושבת כריבית דריבית שנתית אשר תצטרף לאחר ניכוי מס במקור לקרן ההפקדה. בשנה השנייה הריבית היא שקלית משתנה הנגזרת מ"ריבית הפריים" בניכוי מרווח הנקבע במועד ההפקדה ונשמר לכל התקופה. בכל עת שיחול שינוי ב"ריבית הפריים" יחול שינוי בריבית והשינוייחול מאותה עת ועד למועד השינוי הבא ב"ריבית הפריים" אם יהיה. הריבית תחושב כריבית דריבית חודשית ותצטרף לאחר ניכוי מס במקור לקרן הפקדה. הריבית הקובעת לפיקדון תהא ריבית הפריים שתהייה נכונה בתחילת השנה השנייה, ותתעדכן מדי חודש, בכל עת שיחול שינוי בריבית הפריים. נכון להיום, ריבית הפריים הינה % 1.75.

 

 2. חיסכון זמין קצר

תוכנית חיסכון שקלית (לא צמודה) לשנתיים, עם ריבית מדורגת אשר עולה ככל שמתמידים בחיסכון שלה תחנות יציאה בתום שנה ובכל רבעון (3 חודשים) לאחר מכן. הריבית בחסכון היא בשיעור שנתי קבוע של 0.15% בשנה הראשונה ועולה כל רבעון בהמשך במדרגה קבועה בשיעור שנתי של 0.08%. הריבית המתואמת בתום תקופת החיסכון היא  0.2502% – הריבית מחושבת כריבית דריבית רבעונית. התוכנית פתוחה למפקידים החל מ-100,000 ש"ח וקיים מיסוי של  15% על הרווחים הנומינליים.

מבחינת משיכת הכספים לפני תום החסכון, מודיעים בפועלים כי החוסך יודיע לבנק שבעה ימים מראש על כוונתו למשוך סכומים מהתוכנית בתנאי משיכה שאינם במועדי משיכה. זאת ועוד, עד שנה אין אפשרות לבצע משיכת כספים. מתום שנה ולא במועדי משיכה – ישולם לחוסך סכום קרן ההפקדה והריבית שנצברה עד  למועד תחנת היציאה שקדמה למועד השבירה. הסכום למשיכה חלקית, יהיה אפשרי בתנאי שהסכום הנותר בחסכון לא יפחת מסכום המינימום הנדרש בעת ההפקדה. מבחינת מיסוי, נכון ליום פתיחת התוכנית, הרווחים שנצמחו, שהופקו או שנצברו מיום פתיחת התוכנית חייבים בניכוי מס במקור , בשיעור %15 על כל הרווחים מיחיד ומחבר בני אדם , שיעור מס החברות אשר יחול באותה שנה , על כל הרווחים ובבכל מקרה המיסוי יהיה על פי הדין , שיחול באותה עת.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה