חדשות    

מזרחי טפחות: הפיקוח על הבנקים לא ממליץ לאשר העברת מניותיו של ורטהיים לילדיו

בנק ישראל הודיע לבנק כי "על רקע טעמים משפטיים ופרוצדורליים, הפיקוח על הבנקים אינו יכול להמליץ לנגידת בנק ישראל ליתן ההיתר המבוקש; ורטהיים בוחנים את המכתב האמור ואת השלכותיו"

בנק מזרחי טפחות מדווח הבוקר לבורסה כי  הפיקוח על הבנקים לא ממליץ לאשר העברת מניות של ורטהים לילדיו. בהמשך לסוגיית הענקת מניותיו והחזקותיו של מר משה (מוזי) ורטהיים בתאגידים המחזיקים במניות בנק מזרחי טפחות במתנה לילדיו – התקבל בבנק לאחרונה מכתב מאת יחידת הרישוי בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

הבנק מדווח שממכתב יחידת הרישוי עולה, כי "על רקע טעמים משפטיים ופרוצדורליים, הפיקוח על הבנקים אינו יכול להמליץ לנגידת בנק ישראל ליתן ההיתר המבוקש".

הבנק ציין בדיווחו כי ורטהיים בוחנים את המכתב האמור ואת השלכותיו, וכן כי מר משה (מוזי) ורטהיים ממשיך להיות בעל השליטה בבנק כפי שהיה עד כה.

בנק מזרחי טפחות הוא הבנק המוביל בתחום המשכנתאות עם שליטה על כשליש משוק המשכנתאות. הבנק גם מחזיק בסוכנות ביטוח משמעותית – טפחות סוכנות ביטוח שאחראית לרוב ביטוחי המשכנתא של לוקחי המשכנתאות דרך הבנק. היקף הרווחים השנתי של סוכנות הביטוח נאמד ב-60-70 מיליון שקל