חדשות    

מחירי הדירות ברבעון האחרון של 2012 – עליה של 1.6%!

מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב-5% וברבעון האחרון של 2012 ב-1.6%. נתונים אלו הוצגו על ידי השמאי הממשלתי והם תוצאה של סקר השמאי  ב-20 הערים הגדולות בישראל. הערים שבהם היו עליות המחירים המשמעותיות ביותר היו –  רחובות, ראשון לציון והרצליה שבהן מחירי הדירות  השכיחות (4 חדרים) עלו ב-4% ברבעון האחרון של 2012.

בת"א, מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים הוא 2.5 מיליון שקל עלייה של 9% בשנה האחרונה, אבל ירידה של 1% ברבעון האחרון של 2012.

בסקירה על הנתונים מסבירים במשרד השמאי הממשלתי כי המחאה החברתית לא עזרה להורדת מחירי הדירות . הם מציינים שחוסר וודאות ואי יציבות בכלכלה העולמית ובעיקר באירופה, והצהרות וההוראות שננקטו על ידי בנק ישראל, עשויי להשפיע על מחירי הדירות.

"הנתונים מהבדיקה של השמאי הממשלתי הראשי מתיישבים היטב עם נתוני לשכת השמאים על כך שמחירי הדירות ממשיכים, לצערנו, להפגין עוצמה ויציבות", אמר  יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס בתגובה לנתונים בסקר השמאי, "הממשלה אינה יכולה לנהל מערכה נגד שוק הנדל"ן רק באמצעי התקשורת, מבלי להתחייב באופן אמיתי לייצוב השוק באמצעות כלים תכנוניים עדכניים והתערבות ממשלתית הולכת וגוברת בשוק הדיור להשכרה בדרך של בנייה להשכרה לטובת הזוגות הצעירים והאזרחים שידם אינה משגת לרכוש דירה בבעלות. אנו תקווה שהממשלה החדשה תשכיל לטפל במשבר בדרך עוצמתית וממוקדת יותר מזו שהחליפה. אנו מזמינים את ראש הממשלה ושר האוצר לשמוע את תוכנית לשכת השמאים להורדת מחירי הדיור ולהצבתם ביעד הראוי של 80 משכורות לדירה".