חדשות    

מחיר למשתכן בלי מעלית

מחברת הבנייה נמסר: זה סגנון כפרי

 מתברר שבחלק מהפרויקטים של תוכנית הדיור למשתכן תיאלצו גם בשנת 2019 לעלות  במדרגות.

 

כך במקרה של חברת הבנייה שתית שלאחר שהסכימה להוסיף מעליות לפרויקט מחיר למשתכן שהיא בונה בירוחם – ממשיכה לבנות מבנים ללא מעליות בפרויקטים נוספים שבהם זכתה. הפעם מדובר בפרויקטים לדיור מוזל בצפון הארץ – ביישובים קריית טבעון ועתלית.

 

הקמת בניינים ללא מעליות, לפי החוק, מתאפשרת במבנים נמוכים המוגדרים "בעלי אופי כפרי"  התיקון לחוק מחייב התקנת מעלית רק בבתים משותפים בעלי יותר מארבע קומות.

הזוכים בקריית טבעון גילו לאחרונה כי בכוונת החברה להתקין מעלית רק בארבעה מבין 13 הבניינים המתוכננים בפרויקט, ובשאר המבנים רק הכנה למעלית. הרבה מהזוגות הם זוגות עם ילדים ועגלה. נזכיר גם כי מעלית דורשת הן תוספת תשלום והן את הסכמת השכנים

 

במכרז לדירות בפרויקט בטבעון, שנערך במאי 2017, זכתה חברת שתית, בבעלות היזם שלום שטרית, בשני מתחמים (411 ו-412) עם זכויות לבניית 169 דירות. . במסגרת זו, שתית בונה שני מתחמי מגורים בעיצוב כפרי עם 13 מבנים של 2-3 קומות מעל קומת קרקע כולל 9-7 דירות בכל מבנה. היזם אמור לקבל את הקרקע בקרוב והזוכים אמורים לקבל את דירותיהם כשתיים לאחר מכן.

 

במתחם 411, 76 דירות מחיר למשתכן ו-18 לשוק החופשי,כן. עם פרסום תמהיל הדירות של המתחם השבוע, התברר לזוכים כי הוא כולל ברובו המכריע דירות שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר – קטנות מדי להכיל משפחות וקהל היעד של הפרויקט; לצד דירות גדולות בנות 5-6 חדרים במחירים גבוהים משמעותית, שמגיעים גם ל-1.7 מיליון שקל, שלא כולם יכולים לשלם.

פרויקט נוסף של החברה ללא מעלית הוא במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בעתלית, בעל מאפיינים דומים של בנייה כפרית – וללא מעליות. בחברה מסרו כי פרט זה לא הפריע לזוכי התוכנית, שרכשו את הדירות בפרק זמן של 48 שעות. בירוחם כאמור הותקנו מעליות לאחר קושי במכירת הדירות

 

משטרית נמסר: "נעתרתי לבקשת ראש העיר להתקין מעליות בבניינים. אנחנו מוסיפים כעת חמישה מיליון שקל לפרויקט, כחלק מחזונו של בן גוריון ליישב את הנגב. כחברה המגדירה את עצמה בתור 'בית ישראלי אמיתי', אנחנו חייבים לפעול גם מתוך ציונות אמיתית ולא רק בפרויקטים שיש לנו רווח גדול".

 

מחברת שתית נמסר בתגובה: "חברת שתית בונה את פרויקט שתית ON טבעון, המשלב שני מתחמי מגורים בעלי עיצוב כפרי ובהם 13 מבנים בני 2-3 קומות. במבנים בעלי שתי קומות  עושה החברה הכנה למעלית עבור דיירי הפרויקט, ובבניינים בני שלוש קומות  מתקינה החברה מעלית. דירות שלושה חדרים ימכרו במחיר התחלתי של 670 אלף שקל, המגלם הנחה של כמעט 40% ממחיר השוק – סכום שאין לו אח ורע באזור. נציין כי הקומות הן מעל גובה הקרקע

". החוק קבע כי בנייה כפרית עד שלוש קומות אינה מחייבת בניית מעלית, ואנחנו פועלים על פי החוק – ומספקים ללקוחות החברה מוצר ברמה הגבוהה ביותר, באזורים אטרקטיביים ובמחירים מוזלים, ולראייה מכירת הפרויקט בעתלית".

הקבלנים יוכלו למכור למדינה דירות מחיר למשתכן

תוכנית מחיר למשתכן נכשלה