מחלוקת בין התנועה הקיבוצית ורמ"י על מגדל בדובנוב ת"א
חדשות    

מחלוקת בין התנועה הקיבוצית ורמ"י על מגדל בדובנוב ת"א

מחלוקת נובעת מכך שהתוכנית חלה על שטח של כ־3.5 דונם, מהם 2.5 דונם בשטח החניון, ועוד כדונם מגרש ברחוב דה וינצ'י הצמוד לחניון, שעל חלקו בנוי בית הקיבוץ הארצי המשתייך לתנועה הקיבוצית

רשות מקרקעי ישראל מתכננת הקמת מגדל מגורים, משרדים ומסחר בגובה 45 קומות ברחוב דובנוב בתל אביב במרכז תל אביב, בשטח הממוקם בסמוך לציר קפלן ובצמוד לבניין הסוכנות היהודית שבו ממוקם כיום חניון דובנוב.  אך מתברר כי יש מחלוקת בין התנועה הקיבוצית, בעלת זכויות החכירה במחצית משטח התוכנית, ובין רמ"י על היקף הזכויות שמגיע לתנועה

התוכנית שמקודמת בשיתוף העירייה, עולה לדיון לפני הפקדה בוועדה המקומית תל אביב. התוכנית מאפשרת לבנות 35 אלף מ"ר, מהם 11,750 מ"ר למסחר ומשרדים, חניון תת קרקעי והיתר הם שטחי שירות, ושטחים ציבוריים.

בסוף הדיונים התוכנית תופקד ותעבור לשלב התנגדויות הציבור לפני אישורה הסופי. מומחים בענף מעריכים כי ערכו של המגרש לאחר אישור התוכנית יהיה מעל 400 מיליון שקל אולם עדיין לא נפתרה השאלה למי שייכות זכויות הבנייה במגרש..

המחלוקת נובעת מכך שהתוכנית חלה על שטח של כ־3.5 דונם, מהם 2.5 דונם בשטח החניון, ועוד כדונם מגרש ברחוב דה וינצ'י הצמוד לחניון, שעל חלקו בנוי בית הקיבוץ הארצי המשתייך לתנועה הקיבוצית, בגובה של 7 קומות עם 3,500 מ"ר שטח בנוי.

איחוד שני המגרשים בתוכנית אחת היה נחוץ לרמ"י כדי להגדיל את זכויות הבנייה, שכן על פי תוכנית המתאר  אפשר להגיע לבנייה בהיקף של 35 אלף מ"ר ו־45 קומות, רק בתוכנית שחלה על שטח של 3.5 דונם. כלומר, בלי המגרש השייך לתנועה היתה מתקבלת תוכנית לבניית בניין נמוך יותר ובו פחות דירות. אלא שלפי התוכנית בידי התנועה הקיבוציות לא ייוותר דבר.כיוון שהתוכנית מוגדרת לשימור,  אנשי הקיבוץ הארצי לא יוכלו להוסיף שטחים לבניין ובוודאי שלא להרוס אותו.

לא מזמן חידשה התנועה את חוזה החכירה מול רמ"י לתקופה של 49 שנה. במקביל קידמה תוכנית למיזוג כל משרדי התנועה במבנה אחד בסמינר התנועה הקיבוצית ברמת אפעל. כך שתוך שנים ספורות יוכלו למכור או להשכיר את הבניין ברחוב דה וינצ'י.

התוכנית לבניית המגדל נולדה בעקבות הסכם הקו הירוק שנחתם ב־2012 בין עיריית תל אביב, רמ"י ומשרד האוצר. על פי הסכם זה רמ"י תקדם תוכניות בנייה מאסיביות בארבעה מתחמים, שעליהם נמנה גם הפרויקט המדובר, וההכנסות מהם ישמשו למימון שיקוע תת קרעי לקו הירוק של הרכבת הקלה.

תמא 35 גם לישובי עוטף עזה; הקיבוצים: ;האם עלינו לעבור מלחמה כדי לקדם החלטה כזו?;