חדשות    

תוכנית התחדשות בקריית גת: 2,730 יחידות דיור במקום 370

התוכנית משתרעת על שטח של 175 דונם בחלקה הצפוני של העיר בסמיכות לרחוב שבטי ישראל ומדרום לכביש 35 ושכונת כרמי גת

תוכנית להפקדה להתחדשות עירונית בקרית גת. כך החליטה הוותמ"ל. התוכנית ממוקמת בשכונת שבטי ישראל ובמסגרתה יפונו 20 בניינים עם 372 יח"ד וייבנו 2,728 יח"ד ב-36 בניינים בני 12-10 קומות ומגדלים של 24-20 קומות.

התוכנית משתרעת על שטח של 175 דונם בחלקה הצפוני של העיר בסמיכות לרחוב שבטי ישראל ומדרום לכביש 35 ושכונת כרמי גת. במסגרת ההחלטה על הפקדת התוכנית נקבע, כי 546 יח"ד מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית יוקצו עבור דירות קטנות, ובנוסף, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון, ובין מבני המגורים במיקומים מרכזיים, ו-4,500 מ"ר שטחי מסחר בחזיתות מסחריות.

בשלב הראשון יבנו יזמי התוכניתל קרקע בעלותם, כך שניתן יהיה להתחיל את הפרויקט מבלי להתחיל בפינוי. תכנון המתחם נערך מטרתו לחזק את החיבור העירוני לשכונות הקיימות וליצור רצף של הבינוי העירוני. על כן, בנייה נמוכה יותר עד גובה של 10 קומות, שולבה בעיקר ברחובות המשניים של השכונה תוך יצירת חזית בנויה לרחוב שבטי ישראל. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו חיבורים של שבילי אופניים והולכי רגל למערך השבילים העירוני המקשר בין השכונות הקיימות ותחנת הרכבת מדרום, ולבין שכונת כרמי גת מצפון.

התוכנית קודמה על ידי עיריית קרית גת ומצטרפת לתכניות נוספות של פינוי בינוי בעיר אשר חלקן בתהליכי תכנון וחלקן כבר בביצוע. התוכנית קודמה ע"י המנהלת להתחדשות עירונית בקרית גת, יחד עם חברת עמידר אשר מחזיקה בבעלות במבנים הקיימים. את התוכנית תכננה חברת ד.ס. בניין ערים, אדריכלים ומתכנני ערים.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר אמר בעקבות אישור התוכנית, "התוכנית החדשה מחברת בין השכונות הוותיקות לשכונת כרמי גת, וצפויה להביא לשיפור איכות החיים של האוכלוסייה המתגוררת בשכונה".

מהי התחדשות עירונית