חדשות    

מחקר חדש קובע: פייסבוק עושה אתכם מאושרים

על פי מחקר חדש, רחב מקודמיו, פייסבוק ואפליקצות מסרים מיידים משפרות הרווחה הפסיכולוגית שלכם. לטוויטר ולאינסטגרם אין אותה השפעה

עד עתה מחקרים מצאו קשר שלילי בין שימוש ברשתות חברתיות לתחושת האושר הפנימי, ובהם עלייה במספר הדיווחים על דיכאון בקרב בני נוער עקב שימוש במדיה חברתית.

הפעם מחקר חדש מאוניברסיטת אוקספורד סותר את כל קודמיו. המחקר – הרחב יותר- מצא ש"יש קשר חיובי בין זמן השימוש הממוצע במדיה חברתית לבין הרווחה הפסיכולוגית".

ככל שאתה מבלה יותר זמן במדיה חברתית, כך הרווחה הפסיכולוגית שלך עולה. מדובר באימפקט משמעותי, אבל לא מוחלט.
המחקרים הקודמים לא מספיק רחבים, לא מספיק לטווח ארוך
על מחקרים קודמים אמר החוקר:

"המחקרים שהתפרסמו עד עתה היו מאוד מוגבלים מכמה בחינות, כמו המיקוד שלהם. כך, מחקר שיצא לאחרונה בתחום התמקד רק בבני נוער בבריטניה. זה חשוב, אבל די צר. מחקרים רבים לא בחנו את הנושא לאורך זמן, או ביקשו מהנשאלים להעריך בעצמם כמה הם השתמשו ברשתות חברתיות".

הפעם  המחקר לא הוגבל לקבוצת גיל או אוכלוסייה ספציפית, וחקר 1,048 איש מארה"ב ומבריטניה.  הוא גם נמדד לפרק זמן משמעותי יותר של חצי שנה. ובעוד במחקרים קודמים הנחקרים נשאלו כמה זמן הם גלשו ברשתות, הפעם הם התקינו אפליקציה ייעודית שעקבה אחרי זמן הבילוי באפליקציות השונות

בתום תקופת המחקר ביצעו החוקרים ניתוח סטטיסטי, שבמסגרתו בדקו התאמה בין היקף השימוש ברשתות חברתיות ובין תחושת הרווחה הפסיכולוגית של הנשאלים. התוצאות היו ברורות: קשר חיובי מובהק בין היקף השימוש ברשתות ובין הרווחה הפסיכולוגית. ובמילים פשוטות: ככל שהנשאלים השתמשו יותר ברשתות חברתיות – כך עלתה תחושת האושר שלהם.

במחקר נאמר שהמידע הגולמי על היקף השימוש באפליקציות ישמש למחקרים נוספים בעתיד, כמו בדיקה של מגמות שימוש לאורך זמן ודפוסי שימוש של משתמשים שונים באפליקציות.

בפייסבוק ובוואטסאפ נהנים יותר

מעניין לציין שבמחקר מצאו השפעה חיובית חזקה של משך השימוש בפייסבוק ובמסרים מיידיים, בשעה שבכל הרשתות האחרות, כמו טוויטר ואינסטגרם, לא היה אפקט כזה. אלו לא הזיקו, אבל לא הייתה להן השפעה על הרווחה הפסיכולוגית. הסיבה היא שבפייסבוק ובאפליקציות יש יותר אינטראקציה עם בני משפחה וחברים מאשר טוויטיר ואינסטגרם – שבהם הדגש על ידוענים ומותגים.

ההנחה של החוקרים היא  שלשימוש במדיה חברתית לחיקוי שיחות פנים אל פנים עם חברים ומשפחה יש אותה השפעה פסיכולוגית שמצופה מקשרים חברתיים רחבים. שימוש במדיה חברתית כדי להיחשף לחדשות ולמשפיענים לא מזיק, אבל גם לא מועיל.

המטבע החדש של פייסבוק: ליברה – איך זה יעבוד

פייסבוק לבית המשפט: ";אין אצלנו פרטיות";