חדשות    

"בעקבות נתוני שוק העבודה – הבנק המרכזי האמריקאי לא צריך להקדים העלאת הריבית"

מאייר: אורקה

אלכס זבז'ינסקי ממיטב דש בסקירת מאקרו שבועית: "תפיסת הסיכון הענפי באשראי הבנקאי לא תמיד תואמת את המתרחש בשוק הקונצרני בישראל"

מיטב דש מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית, בה נכתב כי "שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך לרדת, כולל של האבטלה "העמוקה". תוספת המשרות בשנת 2014 הייתה הגבוהה ביותר מאז 1999, אך שכר העבודה עולה בקצב נמוך. לפי הערכתנו, שכר העבודה הממוצע מושפע מתוספת גדולה של עובדים חדשים בשכר יחסית נמוך. השכר הממוצע צפוי לעלות בהמשך".

מיטב כותבים כי "בעקבות נתוני שוק העבודה, הבנק המרכזי האמריקאי לא צריך להקדים, אך גם לא לדחות את העלאת הריבית שצפויה להיות באמצע שנת 2015, מה שלא מגולם בשוק האג"ח".

במיטב כותבים כי "הנתונים באירופה היו עדיין חלשים, אך בחלק מהמדינות ניכרת התייצבות ברמת הפעילות הכלכלית. מהידיעות הלא רשמיות, הבנק המרכזי האירופאי בוחן תוכנית רכישות אג"ח בהיקף של כחצי טריליון אירו, ברף הנמוך של הציפיות".

באשר לסקטור האנרגיה, כותבים מיטב כי "מחירי הנפט צפויים להמשיך ולרדת בטווח הקצר עד שהתפוקה בארה"ב לא תרד לרמות שמתאימות לביקושים הנוכחיים. לפי האומדנים של עליות ההפקה בטכנולוגיות החדשות בארה"ב, כבר ברמות הנוכחיות של מחירי הנפט, מרבית המפיקים לא מצליחים להרוויח".

מיטב מציינים כי "חלה ירידה ניכרת במדד התנאים הפיננסיים בשווקים בארה"ב ובאירופה, מה שעלול לפגוע גם בפעילות הכלכלית. אנו מעריכים שהירידה במחירי הנפט, המשך שיפור בכלכלה האמריקאית, תמיכה צפויה של ה-ECB ועלויות מימון נמוכות יחסית יסייעו לכלכלה העולמית לשפר קצב הצמיחה בשנת 2015. תפיסת הסיכון הענפי באשראי הבנקאי לא תמיד תואמת את המתרחש בשוק הקונצרני בישראל".

ההמלצות המרכזיות של מיטב דש: "ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים; אין ליתרון לאג"ח השקליות על פני הצמודות. אנו ממליצים על החזקה שווה בין האפיק הצמוד לשקלי".