חדשות    

מיטב דש מעריכים שהסיכוי להורדה נוספת של הריבית קטן

בנק ישראל, החלטת הריבית, ריבית בנק ישראל

"אנו מעריכים שהסיכוי להורדת נוספת של הריבית קטן" , כך מעריך הבוקר אלכס זבז'ינסקי, אנליסט מיטב דש בסקירה מאקרו כלכלית שמפרסם בית ההשקעות

"אנו מעריכים שהסיכוי להורדת נוספת של הריבית קטן" , כך מעריך הבוקר אלכס זבז'ינסקי, אנליסט מיטב דש בסקירה מאקרו כלכלית שמפרסם בית ההשקעות.

זבז'ינסקי מציין כי "בדוח היציבות הפיננסית במשק למחצית הראשונה של 2015, בנק ישראל הוסיף לשני הסיכונים של שוק הנדל"ן ואג"ח החברות שהופיעו בדוחות הקודמים, סיכון חדש של השפעת הריבית הנמוכה לאורך זמן. לפי הערכתנו, חשש מפני סיכון זה מהווה השיקול העיקרי לשינוי מסריו של בנק ישראל בחודשיים האחרונים. בעקבות זאת, כאמור, אנו מעריכים שהסיכוי להורדת נוספת של הריבית קטן".

מיטב דש מציינים בנוסף כי מצבו של שוק העבודה בישראל ממשיך להיות טוב למרות ההרעה באינדיקאטורים של הפעילות. כמו כן, קונצנזוס תחזיות האינפלציה בשוק הישראלי לחודשים יולי-אוגוסט נמוך משמעותית מהעונתיות, למעט השנים בהם התרחשה המלחמה או המחאה החברתית.

באשר לשוקי העולם: "לפי הערכתנו, הנתונים האחרונים בארה"ב אינם אמורים להסיט את ה-FED ממסלולו להעלאת הריבית בחודשים הקרובים, אך הם בהחלט מרמזים שהעלאת הריבית תהיה איטית וזהירה, מה שצפוי לתמוך בסופו של דבר בשווקים. אינפלציית הליבה באירופה עולה במהירות. אם קצב העלייה לא יאט, ה-ECB  עשוי לקצר את משך הזמן של ה-QE. שוקי המניות באירופה ממשיכים להיות השקעה מועדפת. הסנטימנט הצרכני בסין המשיך לעלות גם בחודשים יוני-יולי למרות המפולת במניות. יחד עם זאת, במהלך פרסומי הדוחות הכספיים בארה"ב ובאירופה חברות רבות מודיעות על האטה בפעילותן בסין. ניסיון העבר מלמד שתחילת העלאות הריבית בארה"ב דווקא מחלישה את המטבע האמריקאי. המניות מגיבות שלילית בהתחלה, אך חוזרות לעליות לאחר מספר חודשים לאחר העלאת הריבית.