חדשות קרנות נאמנות    

מיטב דש: הקרנות המסורתיות איבדו כ-1.2 מיליארד שקל מתחילת יולי

המתיחות סביב יוון והירידות החדות בסין הביאו לפדיונות של כ-1.2 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות מתחילת החודש. כך מדווח מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים של מיטב דש. אלה, נחלקים בין פדיונות של כ-1.02 מיליארד שקל בקרנות המנוהלות לבין כ-150 מיליון שקל בקרנות המחקות.

סבטליץ מוסר כי הקרנות המחקות ממשיכות במגמת הפדיונות, אם כי בקצב נמוך יותר מהקצב היומי הממוצע בחודש הקודם. זאת, בהובלת קרנות מחקות על מדדי אג"ח ממשלתי (140 מ' שקל) וקרנות מחקות על מדדי אג"ח שקלי (50 מ' שקל). מן הצד השני נרשמו גיוסים בקרנות המחקות על מדדי אג"ח קונצרני (70 מ' שקל). הקרנות הכספיות איבדו כ-150 מיליון שקל מתחילת יולי.

מתחילת החודש המסחר התאפיין במגמה חיובית, אם כי בתנודתיות גבוהה מאוד על רקע המשבר ביוון והירידות החדות במדדי המניות בסין. למרות ההשפעות הגלובליות, בישראל נרשמו עליות שערים במדדי המניות ואגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. ובכל זאת, המסחר בשוק המקומי התנהל תוך מתיחות רבה ומעקב אחר המתרחש באירופה ובסין. המשקיעים המשיכו לסגור פוזיציות למרות העליות. זאת, בעקבות אי-הוודאות לפתרון המשבר עם יוון. התוצאה: פדיונות בסכום של כ-1.2 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות מתחילת החודש בהובלת קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח כללי. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', רשמו החודש פדיונות של כ-370 מיליון שקל, ירידה חדה של קצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע האחרון של יוני.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו במגמה חיובית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו עליות של עד כ-1.1%. בהמשך לכך, מדד קונצרני כללי עלה ב-0.4%. בעקבות התשואות החיוביות באפיק, קרנות אג"ח קונצרני רשמו גיוסים של כ-40 מיליון שקל, המתחלקים לגיוסים של כ-70 מיליון שקל בקרנות המחקות מול פדיון של כ-30 מיליון שקל בקרנות המנוהלות.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות החודש עליות שערים: מדד ממשלתי כללי עלה מתחילת החודש ב-0.4% בהובלת השחרים לטווח ארוך שזינקו ב-1.5%. למרות העליות שנרשמו החודש באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה המשיכו לאבד נכסים. זאת, לאחר פדיונות  של כ-590 מיליון שקל, מה שמעביר אותן רשמית אל רשימת האפיקים הפודים מתחילת השנה.

המשך פדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-150 מיליון שקל. בהמשך לכך, נרשמו פדיונות של כ-80 מיליון שקל בקרנות השקליות.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו החודש פדיונות של כ-90 מיליון שקל. זאת, בעקבות תנודתיות גבוהה באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב ובגרמניה ולמרות פיחות השקל אל מול הדולר שנרשם מתחילת החודש.

עליות שערים במדדי המניות: מדד ת"א 25 ות"א 100 רשמו החודש תשואה של עד כ-0.6%. בהמשך לכך, מדד ת"א 75 רשם מתחילת החודש עליות שערים קלות. הקרנות המנייתיות1 פתחו את חודש יולי עם פדיונות של כ-70 מיליון שקל. קרנות מניות חו"ל איבדו כ-80 מיליון שקל, כ-30 מיליון שקל מתוכם נפדו מהקרנות המחקות. קרנות מניות בישראל רשמו החודש גיוסים של כ-10 מיליון שקל, המתחלקים לגיוסים של כ-40 מיליון שקל בקרנות המחקות ופדיונות של כ-30 מיליון שקל בקרנות המנוהלות.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-09.07.15 כ-246.7 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-214.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-32.4 מיליארד שקל.