אחזקת דירה    

מיטה אורטופדית – הקלה בכאבי הגב

pexils

כאבי גב נגרמים בגלל סיבות שונות, אבל יש דרכים להקל על הכאב ואפילו להפחית אותו למינימום ולהעלים אותו. מסתבר שחלק חשוב משיפור המצב הוא בחירה של מיטה ומזרן.

כאבי גב הם אחת הסיבות השכיחות ביותר לביקור אצל רופא משפחה בעולם המערבי. אמנם לא מדובר בתופעה חדשה, אך נדמה שאורח החיים המודרני מגביר את הסיכון לסבול מכאבי גב תחתון ומשפיע בטווח הארוך על עוד שורה ארוכה של בעיות בריאות. לפי הערכות, כ-70% מהאנשים יסבלו מכאבי גב במהלך חייהם וזה בלי להזכיר קבוצות סיכון כמו נשים בהריון, מבוגרים ובעלי מוגבלות פיזית.

את הגורמים לכאבי גב ניתן לחלק לשלושה סוגים – מכאני, שורשי ודלקתי. הגורם המכאני הוא המוכר ביותר למי שקם בבוקר עם כאבי גב, כי במקרים אלו הם מופיעים בפתאומיות וחולפים רק לאחר מספר ימים. לשם השוואה, כאב גב שורשי נגרם משינוי מבני בעמוד השדרה וכאב גב דלקתי נובע ממצב של דלקת כרונית.

הדברים שתעשו היום יקבעו איך תרגישו מחר

הדרך הכי טובה להתמודד עם כאבי גב היא להימנע מעישון, הרמת משאות כבדים וישיבה ממושכת. משקל יתר מטיל עומס על עמוד השדרה ולכן מעלה את הסיכוי לכך שנסבול מכאבים, בעוד הרמת משאות כבדים בזווית של 90 מעלות במקום קרוב לגוף לא מאפשרת לנו ליצור מנוף בעזרת הידיים. אם אין ברירה אלא לשבת הרבה שעות במשרד, צריך להקפיד להפיל את רוב המשקל על המשענת ולקום פעם בשעה לסיבוב קצר.

במקביל, רצוי לבצע פעילות גופנית כגון שחייה או הליכה על משטחים רכים בנעליים מתאימות וכך למנוע את הסיכוי לכאבי גב תחתון. במידה ואתם לא מרגישים בכושר, תוכלו להתחיל בפעילות מתונה ולהגביר קצב על בסיס סרגל מאמצים.

השמנת יתר ופעילות גופנית מעטה גורמים לשחיקה מואצת של עמוד השדרה. היות ותפקידו של עמוד השדרה להעביר את ציר המשקל מהראש לאורך כל הגוף ולהעביר את העצבים מהמוח לגפיים, השאיפה העיקרית היא לשמור עליו תקין. זו גם הסיבה בגללה מה שתעשו היום ישפיע על איך תרגישו בכל בוקר מחדש.

מה לגבי המיטה?

אי אפשר להתעלם מתפקיד המיטה, המזרון ותנוחת השינה בכל הנוגע לכאבי גב. האופן שבו אנחנו ישנים משפיע על האופן שבו הלחצים והעומסים מתפזרים על פני הגב ועמוד השדרה, לכן התנוחה המומלצת היא על הצד – עם כרית מתחת לראש וכרית גדולה יותר מתחת לברכיים.

בנוסף, אחת הדרכים הטובות לשנות את תנוחת השינה היא להשתמש במיטה מתכווננת עם שלד אורטופדי שמעניק תמיכה מלאה לגב התחתון והעליון. מיטות מתכווננות משפרות את איכות השינה, מאפשרות להירדם במהירות ומגיעות עם משענת ראש שמתרוממת כדי לתקן את מיצוב הגוף בלחיצת כפתור אחת. בטווח הארוך, זה פתרון יעיל כדי להפחית את תדירות כאבי הגב בבוקר ובכלל.