שוק ההון    

מיקרומדיק – מעבדה נוספת תשתמש בבדיקה שפיתחה החברה לאיבחון סרטן

מיקרומדיק, חברה קטנה אשר נסחרת בבורסה על פי שווי שוק של 14 מיליון שקל בלבד, מודיעה היום כי הצליחה להעמיק את פעילותה בארה"ב, וכי מעבדה נוספת תחל להשתמש בבדיקה לאבחון סרטן שלפוחית השתן של החברה, כחלק מעבודתה השוטפת, ובכך תהפוך למשתמש הגדול ביותר של החברה.

המנייה של מיקרומדיק עולה כעת במסחר בבורסה ב-2.5% לשער של 52 אגורות למניה. בעלת העניין הגדולה במיקרומדיק היא ביולייט הציבורית, המחזיקה בכ-24% מהון המניות שלה.

מיקרומדיק , חברה ישראלית העוסקת בפיתוח ומסחור מוצרי דיאגנוסטיקה חדשניים לאבחון, גילוי מוקדם ומעקב אחר מחלות סרטן, הודיעה על העמקת הפעילות בארה"ב עם הזמנה נוספת ממעבדה פתולוגית בניו ג'רזי לרכישת המוצר לאבחון סרטן שלפוחית השתן, במסגרת כוונתה של המעבדה להתחיל בשימוש שוטף במוצר החברה החל מהחודש.

הזמנה זו היא בהיקף של כ-80,000 שקל, ובכוונת מעבדה זו להזמין כמות כוללת של מוצרים בהיקף של כ-370,000 שקל בשנה. המעבדה בניו ג'רזי מצטרפת למעבדה בפלורידה העושה שימוש במוצר לאבחון סרטן שלפוחית השתן והיא תהווה המעבדה הפתולוגית שמבצעת באופן מתמשך ושוטף, ובהיקף הגדול ביותר עד עתה של מעבדה פתולוגית בארה"ב העושה שימוש במוצר החברה.

ממיקרומדיק נמסר, כי השוק האמריקאי הינו המוביל בעולם באבחון של סרטן שלפוחית השתן. על כן, רואים במיקרומדיק בהזמנה הראשונה מהמעבדה הפתולוגית בניו ג'רזי, ומהעובדה כי בכוונתה לעשות שימוש במוצר החברה באופן שוטף ובהיקף המתואר בדיווח זה, כאבן דרך נוספת במסחורו של מוצר החברה בארה"ב.

גיא לרנר, מנכ"ל מיקרומדיק: "אנו שמחים על הזמנה זו, היקף עבודתה של מעבדה זו הינו הגדול ביותר עד כה ומהווה עדות לערך הקליני של הבדיקות שלנו עבור מעבדות בארה"ב. אנו ממשיכים לפעול מול ממעבדות נוספות הפועלות תחת תקינת CLIA בארה"ב, ומרחיבים את הפעילות שלנו בארה"ב, במטרה לפתח תשתית מכירות חוזרות ושוטפות עבור הבדיקות שלנו. אנו מאמינים כי הצלחות מסחריות אלו מהוות בסיס לעסקאות נוספות עם מעבדות אחרות בארה"ב, כמו גם הכרה בטכנולוגיה ובמוצרי מיקרומדיק גם מחוצה לה."

סרטן שלפוחית השתן הינו הרביעי בשכיחותו בקרב גברים בעולם וכ-2.7 מיליוני אנשים ברחבי העולם חיים עם היסטוריה של מחלת סרטן שלפוחית השתן. לסרטן זה יש שיעור חזרתיות של כ- 80%, ולפיכך מצריך מעקב וטיפול מתמשך לאורך כל החיים, והוא בין היקרים ביותר לאבחון, מעקב וטיפול, עקב חזרתיותו, על פי נתוני הוצאות לחולה. כמו כן, ולמיטב ידיעת החברה, כ- 202,000 מקרי סרטן שלפוחית השתן חדשים מאובחנים בארה"ב ובאירופה מידי שנה עם קרוב ל- 57,000 מקרי תמותה בשנה.

מיקרומדיק טכנולוגיות עוסקת בפיתוח ומסחור בדיקות חדשניות לאבחון, גילוי מוקדם ומעקב אחר מחלות סרטן. טכנולוגיית CellDetect שפיתחה זטיק, חברה מוחזקת בבעלות מלאה של מיקרומדיק, מאפשרת לבצע אבחון של תאים סרטניים ופרה-סרטניים באמצעות צביעתם בצבע ייחודי, לאבחון סרטן שלפוחית השתן באמצעות בדיקת שתן ולאבחון סרטן צוואר הרחם. כיום נמצאת החברה בתהליך פיתוח ואישור מוצר לאבחון סרטן הערמונית באמצעות בדיקת שתן. טכנולוגיית ה- CellDetect נטולת תופעות לוואי וסיכונים, תוצאותיה זמינות תוך שעות ספורות, והיא מבוססת על שימוש בחומרים וציוד הקיימים במעבדות פתולוגיות. החברה פועלת באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים והסכמי רישוי עם מוסדות מחקר רפואיים ומדעיים מובילים ברחבי העולם, וכן באמצעות פיתוח עצמאי שהיא מבצעת.

מיקרומדיק – שת"פ בהודו; המניה לא מתרגשת