שוק ההון    

מיקרומדיק – שת"פ בהודו; המניה לא מתרגשת

מיקרומדיק הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 14 מיליון שקל, מדווחת כי חתמה על הסכם הפצה בהודו וקיבלה הזמנה ראשונה עבור מוצריה לאבחון סרטן שלפוחית השתן ולאיתור סרטן צוואר הרחם. 

על פי הודעת החברה – מיד לאחר החתימה על הסכם ההפצה, המפיץ יפעל לקבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים על-פי דין לשיווק ומכירת מוצרי החברה בהודו. עד להשגת האישורים הרגולטורים בהודו, מוצרי החברה ימכרו למעבדות, וזאת על רקע עבודה מקדמית של מיקרומדיק והמפיץ בהודו, ותוצאות מוצלחות בשני ניסויי הערכת הביצועים שבוצעו בהודו עם שתי רשתות מעבדות מובילות במוצר לאבחון סרטן צוואר הרחם. המעבדות בהודו אינן עוסקות ביבוא ורכישת מוצרים באופן ישיר על ידן, ולפיכך נדרש גורם מקומי בהודו, כדוגמת מפיץ, אשר באמצעותו ירכשו מוצרי החברה לשימוש במעבדות. בתגובה להודעה מניית החברה עולה בכ-4% לשווי של 14 מיליון שקל – משמע, השוק לא מתרגש מההודעה.

 

החברה מתמקדת במסחור המוצר לאבחון סרטן שלפוחית השתן בארה"ב ובאירופה. יחד עם זאת, לאור מידע שנמסר לחברה על-ידי המפיץ אודות העניין והביקוש מצד מעבדות בהודו למוצר החברה זה, בשל עלותו הנמוכה ודיוקו הרב, וזאת בעיקר לעומת המוצרים המתחרים אשר עלותם גבוהה ולפיכך לא נעשה בהם שימוש במעבדות בהודו, החברה מעריכה כי למוצר זה של החברה פוטנציאל מסחרי רב  גם בהודו. גיא לרנר, מנכ"ל מיקרומדיק: "האטרקטיביות של מוצרי מיקרומדיק נובעת גם מכך שהבדיקות המקובלות לאבחון סרטן שלפוחית השתן הן פולשניות ויקרות, כרוכות בכאב ובחשש מצד המטופלים, ומוצרים שאינם פולשניים, מוגבלים ביכולת לאתר סרטן בשלבים מוקדמים וחלקם יקרים מאוד. מיקרומדיק מאפשרת אבחון סרטן ברמת דיוק גבוהה, באמצעות בדיקות פשוטות, זולות ומהירות. אנו מאמינים כי למוצרים שלנו קיים פוטנציאל מסחרי רב בהודו, וממשיכים במאמצי שיווק יחד עם שותפים, למסחור מוצרינו בשווקי יעד מרכזיים נוספים."

 

הודו מהווה שוק יעד מרכזי למוצר החברה לאיתור סרטן צוואר הרחם. סרטן צוואר הרחם מדורג כסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בהודו. אוכלוסיית הודו מונה כ- 365 מיליון נשים מעל גיל 15, אשר נמצאות בסיכון לפתח סרטן צוואר הרחם, ולפיכך נדרשות לאבחון. האומדנים הנוכחיים מצביעים על כ- 132,000 מקרים חדשים של סרטן צוואר הרחם מאובחנים וכ – 74,000 מקרי מוות בשנה בהודו כתוצאה מסרטן צוואר הרחם. סרטן צוואר הרחם הוא הרביעיבשכיחותו כגורם מוות מסרטן בקרב נשים ברחבי העולם, כאשר כ- 84% ממקרי סרטן צוואר הרחם מאובחנים במדינות המתפתחות, בהן שיעורי התמותה מהמחלה גבוהים יותר משיעורי התמותה במדינות מפותחות בעיקר עקב איאבחון מוקדם.