חדשות    

מיקרוסופט מאיצה פעילות: מרכז הנתונים בישראל ייפתח בתחילת 2022

מרכז הנתונים של מיקרוסופט (צילום: מיקרוסופט)

מעודכן ל-04/2021

החברה מדווחת על השקת אזור ענן Azure ציבורי מקומי ומודיעה על המשך השקעתה במשק הישראלי, בארגונים ובחברי הקהילה הטכנולוגית בארץ

אבן דרך נוספת למיקרוסופט, במחויבותה לקידום טרנספורמציה דיגיטלית בישראל: החברה חושפת היום את המועד הצפוי להשקת אזור ענן היפר-סקייל בישראל (Hyperscale Cloud Datacenter Region) – תחילת שנת 2022.

על פי הודעת החברה, אזור הענן בישראל יצטרף לאחת מתשתיות הענן הגדולות והחדשניות בעולם, המשרתת למעלה ממיליארד לקוחות ו-20 מיליון עסקים ברחבי העולם. האזור הישראלי יופעל בהתאם לעקרונות הענן והסטנדרטים של מיקרוסופט העולמית. בתחילה תשיק החברה בישראל את ענן ה- Azure, ומיד בחודשים שלאחר מכן יהיו זמינים בישראל כלל פתרונות הענן הבינלאומיים של החברה, כולל Microsoft 365, Microsoft Dynamics ו- Power Platform.

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד: "ישראל ידועה ביכולות החדשנות והיזמות הגדולות שלה, ואני בטוחה שטכנולוגיית הענן שלנו תמלא תפקיד חשוב ביצירת הזדמנויות חדשות ומרתקות לארגונים במשק הישראלי. ארגונים זקוקים לתשתית מחשובית חזקה, יציבה ומאובטחת, שתאפשר להם להתמקד בצמיחה העסקית שלהם. בעידן הנוכחי, מחשוב ענן מהווה לב ליבו של כל ארגון, ועל ידי מינוף הנתונים והפיכתם למשאבים הארגוניים החזק ביותר, יכולים ארגונים לבצע מהפיכות דיגיטליות ולהשפיע על כלכלת ישראל כולה".

ענן מיקרוסופט ציבורי בישראל יאפשר לכל עסק, גדול כקטן, גישה לתשתיות המחשוב, השירותים והטכנולוגיה המתקדמים בעולם לרבות כוח מחשוב, שירותי רשת, מסדי נתונים, טכנולוגיות אנליטיקה, יכולות בינה מלאכותית ופתרונות IoT – הכוללים זמן שיהוי נמוך (Low-Latency) ועמידה בדרישות לאחסון דאטה ואבטחת מידע במדינת ישראל (Data Residency). שירותי הענן של מיקרוסופט תואמים לדרישות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי (GDPR)  ועומדים בדרישות תקני אבטחה המידע והפרטיות המתקדמים ביותר בשוק כיום.

בתחילה תשיק החברה בישראל את ענן Microsoft Azure, המאפשר פיתוחי ענן, ותשתית מחשוב, רשת, מסדי נתונים, ניתוח, בינה מלאכותית ואינטרנט של הדברים (IoT). מיד בחודשים שלאחר מכן כאמור יהיו זמינים בישראל כלל פתרונות הענן הבינלאומיים של החברה, הכוללים את Microsoft 365, המאפשר חיבור ותקשורת, עבודה שיתופית, מרוחקת ומקוונת; ו- Dynamics 365 ו- Power Platform, המאפשרים בנייה וניהול של פתרונות עסקיים קריטיים בקנה מידה גדול ופיתוח של אפליקציות עסקיות חכמות ללא ידע מוקדם.

תשתית הענן של מיקרוסופט – הגדולה בעולם – מהווה כבר היום עמוד שדרה תשתיתי לארגונים רבים במשק הישראלי, המחברים אנשים, עסקים וממשלות ומפעילים יישומים קריטיים. מבין הלקוחות בישראל, שכבר הצטרפו למהפכת הטרנספורמציה העסקית בענן של מיקרוסופט ניתן למנות את בנק הפועלים, צים, רפאל, eToro, ורוניס, סאפיינס, אודיוקודס ואחרים וכן שותפים עסקיים רבים, בהם – Accenture, KPMG, EY NESS וכן מטריקס, מלם תים, UBTECH מקבוצת ONE ואחרים.

שחר אפעל, מנכ"ל NESS: "ארגונים פונים לתשתית הענן בזכות יכולות האבטחה והגמישות הטבועות בה, כדרך להפחית עלויות תפעול, להגדיל תפוקה ולקדם את הצרכים העסקיים שלהם. השקת דאטה סנטר מקומי של מיקרוסופט בישראל תאפשר ל-NESS  וללקוחותיה לפעול בענן באופן ממוקד ולהביא חדשנות טכנולוגית, במסעם הדיגיטלי. אזור הענן החדש בישראל חיוני לארגונים בכל הגדלים במשק הישראלי, כמו אלה במגזר הפיננסי והציבורי, הזקוקים למרכז נתונים מקומי. אנו מאמינים כי ליוזמה זו תהיה השפעה משמעותית, לא רק על ישראל, אלא גם על המזרח התיכון ואירופה, על ידי שיפור יכולתו של האזור להתחרות, לשמור על שלמות וחוסן של הנתונים הארגוניים".

השקת הדאטה סנטר החדש בישראל והמעבר של החברה לקמפוס החדש, שמתפרש על פני 46 אלף מ"ר בהרצליה, מוכיחים את חשיבותה של ישראל עבור מיקרוסופט. מאז תחילת פעילותה בישראל והקמת המשרד הראשון בשנת 1989, מיקרוסופט מחויבת למשק הישראלי ולתעשיית ההייטק המקומית. בשנת 1991 הקימה בישראל את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה מחוץ לארצות הברית, המהווה כיום אחד משלושה מרכזים עולמיים אסטרטגיים, עם למעלה מ- 30 קבוצות מוצרים שונות, המובילות חלק נכבד ממוצרי הליבה העולמיים של מיקרוסופט. כמוקד מרכזי ליזמות, מפעיל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, מספר תוכניות האצה לסטארט-אפים ולמפתחים, במסגרת Microsoft for Startups, כולל ה- Reactor ותוכנית AI for Good, מעבדת החדשנות המכונה "הגראז'" וקרן ההשקעות M12, שהחלה את פעילותה לראשונה מחוץ לארה"ב לפני 5 שנים, והשקיעה עד כה ביותר מ -13 חברות סטארט-אפ ישראליות מבטיחות.

כדי לתמוך בתעשייה ובמשק הישראלי, ובמטרה לסייע לאלפי ישראלים שאיבדו את מקום עבודתם במהלך משבר הקורונה, תמשיך מיקרוסופט לקדם את יוזמת ההכשרות הגלובאלית, המציעה ללא תשלום אלפי קורסים והכשרות, לחיזוק המיומנויות הטכנולוגיות וקידום עולם העבודה המודרני. בישראל, מפעילה מיקרוסופט את התוכנית בשיתוף עם עמותת תפוח, שבנתה פלטפורמת תמיכה מקיפה בעברית ללא תשלום. התוכנית מציעה אלפי קורסים והכשרות, סמינרים שבועיים, מנטורים, פורומים מקצועיים ומפגשים ומשמשת כקהילת למידה תומכת. ישראל היא אחד השווקים המובילים בתוכנית, ועד כה השתתפו בה למעלה מ- 230 אלף משתתפים ישראלים.

בנוסף ליוזמת ההכשרות לקהל הרחב, מיקרוסופט תמשיך להשקיע בקהילה המקצועית בישראל ומודיעה על הרחבת יוזמת ההכשרות הממוקדת בתחומי הענן, המציאות הרבודה והבינה המלאכותית. יוזמה זו, נועדה לתמוך בצרכי אנשי הטכנולוגיה הארגוניים ולסייע להם להגביר את הידע המקצועי בתחומים אלה. מיקרוסופט פועלת בישראל בשיתוף עם האוניברסיטאות המובילות, ושותפים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, ושואפת להגיע למאות אלפי ישראלים עד שנת 2025, בתוכניותיה השונות, בתחומי מדעי המחשב, אבטחת סייבר ומדעי נתונים באמצעות תכנית לימוד אוריינות דיגיטלית.

מיקרוסופט מקימה מרכז נתונים בישראל

חשים תסמינים? בוט הבריאות של מיקרוסופט ובי"ח איכילוב יסייעו לכם לדעת אם מדובר בקורונה