חדשות    

מיקרוסופט מציגה מחשב עם שני מסכים ומקלדת נשלפת

צילום מיקרוסופט

לאחר שחשפנו את הטלפון המתקפל של מיקרוסופט שיתחרה בסמסונג פולד ובמתקפלים האחרים,הפעם נחשוף בפניכם את המחשב החדש של מיקרוסופט.

המחשב הוא הסרפס Neo, טאבלט היברידי שמתבסס על זוג מסכי 9 אינץ' שמחוברים ביניהם בציר מיוחד שמאפשר לפתוח אותו כמו מחברת. הוא מציע חוויית שימוש שמזכירה מאוד את טאבלט ה-Courier, אב טיפוס שמיקרוסופט חשפה לפני כ-10 שנים והציג מבנה דומה

 המקלדת מתחברת אליו מגנטית ונטענת אלחוטית, ואפשר למקם אותה בכמה פינות על פני המסך, כך ששאר  התצוגה משמשת כסרגל קיצורי דרך ואייקונים – מה שמיקרוסופט מכנה WonderBar. כמו כן, ניתן להשתמש ביתרת המסך החשופה כמשטח עכבר מסורתי.

מערכת ההפעלה ההיעודית היא  ווינדוס 10 שמכונה X, ותוכננה לעבוד עם שני מסכים, כך יכולה להעביר חלק מהתכנים בחלונות ממסך אחד לשני . המעבד שמפעיל את הניאו פותח על ידי אינטל ומכונה לייקפילד.

כאמור לצידו הוצג הסרפס Duo, סמארטפון היברידי בעל שני מסכים, שמריץ גם את אנדרואיד וגם את ווינדוס. הוא מבוסס על גרסה מיוחדת של אנדרואיד שפותחה בשיתוף עם גוגל,
הניאו והדואו יגיעו שניהם לחנויות בעונת החגים בשנה הבאה. מחיריהם טרם נחשפו.
מחשב אחר שהוצג היה הגרסה החדשה של הסרפס פרו, המחשב ההיברידי המוצלח של החברה. הדור ה-7 ממשיך את העיצוב של הדורות הקודמים עם מסך בן 12.3 אינץ' ומקלדת הכיסוי המשולבת כמו גם הסטיילוס. גם כאן הוסף שקע USB-C, אך לא הרבה מעבר לכך. מחירו מתחיל ב-749 דולר.
מוצר נוסף במשפחת המכשירים הוא הסרפס פרו X; במחשב קל שלדברי החברה מיועד לספק חוויית שימוש בדרכים שמקבילה לחווייה שמתקבלת על ידי שימוש בלפטופים סטנדרטיים חזקים.