מובייל וגאדג'טים    

מיקרוסופט מוציאה טלפון מתקפל: Surface Duo

מיקרוסופט חשפה  טלפון חכם מתקפל חדש – Surface Duo, בכנס החומרה השנתי שלה.

המכשיר כולל שני מסכים צמודים בגודל 5.6 אינץ' שמחוברים בציר, המעבד של המכשיר הוא סנאפדרגון 855 של קוולקום. מיקרוסופט תשתמש בממשק של אנדרואיד. אבל מיקרוסופט ערכו שינויים ניכרים במערכת ההפעלה אנדרואיד, כך שתראה דומה יותר לממשק של Windows 10X  המכשיר כולל מקלדת או שלט למשחקים. 

למרות שהמכשיר מחזיר את מקרוסופט לתחום הטלפונים הניידים, המכשיר אינו צפוי לצאת לפני 2020, כך שלא ידועים  תאריך ההשקה, המכשיר, פרטים טכניים חיי סוללה ועוד.

מכשירי טלפונים מתקפלים הם הטרנד החדש של יצרניות הטחפונים. הראשונה הייתה סמסונג עם גלקסי פולד. אליה הצטרפו מאוחר יותר שיואמי, LG ואחרות. שארפ הציגה למשל טלפון שמתקפל לרוחב כמו מכשירי הצדפה של שנות האלפיים.

היתרונות של המתקפלים הם ברורים , הטלפון עם המסך בגרסתו הקטנה מאפשר לנו להכניס אותו לכיס, שימוש באפליקציה וגלישה די פסיבית באינטרנט. לעומת זאת התצורה הגדולה מאפשרת לצפות טוב יותר בסרטים, לקרוא כתבות יותר ארוכות ואפילו פעילויות מסובכות יותר כמו עיבוד תמלילים.

עדיין מדובר בבמחירי נישה יוקרתיים בסביבות 1000-1500 דולר ולא בטוח שמספקים את הסחורה, כיוון שההבדלים בין המסך הקטן לגדול לא מאוד מהותיים. הגלקסי פולד עולה 2000 דולר.

היצרנית one דווקא אינה מתלהבת: "(הטלפונים המתקפלים הנוכחיים) לא מייצגים את הדור הבא של הטלפונים, אלא מכשירי נישה שיישארו כאלה בשנים הקרובות – לא רק בשל העלות הגבוהה, אלא גם בשל כך הם אינם עושים שום דבר שונה מטלפונים מסורתיים ולא מציעים תכונות מבדלות".

הסמארטפון המתקפל של שיאומי – בחצי מחיר מהמתחרים

מחיר הסמארטפון המתקפל של וואווי: 2,229 יורו

סמסונג חשפה את גלקסי פולד המתקפל: מכשיר לעשירים בלבד?