חדשות    

מי עובד היום – על רקע המצב

תחילה הודיע הבוקר כי פיקוד העורף כי כל מקומות העבודה שאינם חיוניים בגוש דן ודרומה – יישארו סגורים. לאחר מכן בשעה 9:00 פיקוד העורף עדכן כי באזור השפלה, גוש דן וירקון מקומות עבודה שבהם קיימים מרחבים מוגנים ייפתחו.

עם זאת, במפעלים ובחברות שמוגדרים כמפעלים חיוניים תתקיים עבודה כרגיל (אך תחת המגבלות של כמות העובדים במקום אחד). עובדים מהבית עם זאת עובדים כרגיל.

מקלטים נפתחו בדרום

באשקלון הכריזה העירייה על פתיחת המקלטים. כך גם בשדרות הצהירו כי יש  להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. במועצה האזורית אשכול הונחו התושבים לא לצאת לפעילות חקלאית בשטחים קרובים לגדר.
במקביל לא מתקיימים לימודים בכל ערי גוש דן ודרומה. הנחיה נוספת –  מותרת באזור הדרום, לרבות אשקלון (למעשה עד אזור גוש דן) התקהלות עד מאה איש בשטח סגור בלבד. בגוש דן ובאזור הירקון, ההתקהלות המותרת היא לעד 300 איש, בשטח סגור בלבד.
במקביל, צה"ל הכריז על חסימת צירים סמוכים לגבול הרצועה. חסימה תהיה  גם בכביש מס' 4 מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה, בכביש מס' 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס' 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות הופסקה. תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני בקטע שבין אשקלון לבאר שבע. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות. תחנת אשקלון הפכה לתחנה הדרומית ביותר.
סך הכול הודעות הפוכות של פיקוד העורך תוך פרק זמן קצר גרמו לבלבול וחוסר אונים בקרב מאות אלפי עובדים בגוש דן.