מדריכי צרכנות    

מכונת כביסה משולבת מייבש – האם זה כדאי?

pixabay
מעודכן ל-12/2019

חושבים לרכוש מכונת כביסה משולבת במייבש אבל תוהים אם מדובר ברכישה משתלמת? קראו מה חושבים הטכנאים

עבור מי שמעוניין לחסוך במקום וגם בזמן, מכונת כביסה בשילוב מייבש נשמעת כמו פתרון נהדר, אך האם מדובר במוצר אמין וכדאי? מסתבר שרובם המכריע של הטכנאים אינם סבורים כך. מדוע? המשיכו לקרוא.

בדקנו למה מרבית הטכנאים מתחום מוצרי החשמל אינם ממליצים על המכשיר המשולב שאמור לעשות את שתי הפעולות – ניקוי הבגדים וייבושם, ואלה הדברים שהם טוענים:

יעילות: המכשיר אינו שימושי ואינו יעיל, הוא מייבש רק חצי מכמות הכביסה – כך שאולי תחסכו במקום אבל זמן הייבוש יוכפל. במבחן התוצאה, הכביסה לא מתייבשת כהלכה.

איכות: במוצרים משולבים יש בעיות רבות, וכאשר יש תקלה במכונה או במייבש – במוצר משולב לא ניתן להפעיל גם את המוצר השני.

ביצועים: הבגדים לא מתייבשים מספיק ומדיפים ריח רע בתום התהליך. הרטיבות גורמת לתקלות מרובות ולהצטברות של עובש וטחב בגומיות התוף וחלקיו.

בלאי ותקלות: המורכבות של המכונה גדולה יותר – וכפועל יוצא יש יותר תקלות ובלאי מוגבר. בנוסף, גודל התוף במייבש חייב להיות יותר גדול משמעותית מגודל התוף במכונת כביסה. לא ניתן לקבל זאת ממכונה משולבת.

שירות ותיקונים: המכונות בנויות כך שקשה לתת להן שירות. הכול צפוף ולכן אפילו תיקון שבמכונות רגילות הוא פשוט ביותר, הופך למסובך – והעלות בהתאם. מלבד זאת, מכיוון שמדובר במוצר שאינו נפוץ בשוק, יש קושי להשיג חלקי חילוף. התיקונים מורכבים ולא משתלמים, ואם אחד מהם התקלקל קונים מוצר חדש בסוף.

חיסכון ומחיר: הבלאי במכשיר כזה גבוה בהרבה, וברגע שישנה תקלה בדרך כלל המכונה מושבתת גם לייבוש וגם לכביסה. בנוסף לכך, מחירה של מכונה משולבת גבוה יותר. כמו כן מדובר במוצר בזבזני בצריכת מים.

לסיכום: לדברי הטכנאים, אין מקום לשני מוצרים בגוף אחד. מוצר אחד בא על חשבון הביצועים המוצר האחר. עדיף שכל מכונה תעשה את המוטל עליה, אחת נועדה לכבס והשנייה – לייבוש בלבד. מומלץ לקנות את המכונות בנפרד אלא אם אין ברירה ואתם חייבים להחזיק בשני המכשירים, כאשר יש לכם מקום רק לאחד מהם.

איך בוחרים מכונת כביסה ביתית – למה צריך לשים לב וכמה זה עולה?

מייבש כביסה – איך תבחרו, כמה זה יעלה לכם וכיצד תשמרו עליו?