חדשות    

מכשיר סיטי מתקדם נחנך במרכז לרפואה גרעינית

במכון לרפואה גרעינית במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא חנכו מכשיר PET-CT חדשני של חברת פיליפס, מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות. מכשיר ה-VEREOS של פיליפס הוא בעל רזולוציה גבוהה יותר, זמן ביצוע טוב יותר ומפחית את כמות החשיפה הרדיואקטיבית לקרינה מהמכשיר למטופלים.

בטקס ההשקה נכחו מנהלת המרכז הרפואי – ד"ר אסנת לבציון קורח; מנהל המכון לרפואה גרעינית – פרופ' מוטי לורברבוים; המנהל האדמיניסטרטיבי – אילן יפתח; ומנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל – אבירם סושרד.

PET-CT היא בדיקת דימות רפואי המשלבת במכשיר אחד היברידי שתי טכנולוגיות של הדמיה – בדיקת CT העושה שימוש בקרני רנטגן ובדיקת PET העורכת מיפוי רקמות בעזרת חומר רדיואקטיבי. בעוד שמערכות PET-CT מאפשרות אבחון מצבים רפואיים נוספים, בעיקר ברקמות הלב והמוח, עיקר השימוש נעשה כדי לאבחן גידולים סרטניים.

ה-VEREOS של פיליפס היא מערכת PET-CT דיגיטלית ראשונה מסוגה בעולם, אשר פותחה ומיוצרת במרכז המו"פ והייצור המתקדם של פיליפס בחיפה. המערכת מאפשרת, בין היתר, איתור מוקדם של גידולים סרטניים ואפיון של נגעים זעירים. חווית הבדיקה במערכת מאפשרת סריקה מהירה של כל הגוף בפחות מחמש דקות, תוך חשיפה מופחתת לקרינה ללא התפשרות על איכות התמונה. מערכת ה-VEREOS מפשטת את קבלת ההחלטה הטיפולית ומאפשרת מעבר מהיר ובטוח לקבלת טיפול.

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, אמרה כי, "כחלק מהמערך שלנו להתרחבות בית החולים והפיכת המרכז הרפואי שמיר למרכז הרפואי הגדול והמוביל בישראל, הבאנו את מכשיר ה-PET-CT החדיש והמתקדם בארץ והרחבנו את פינת ההתאוששות וההתארגנות למטופלינו בעת הבדיקה. יש לנו כאן הון אנושי נפלא: רופאים, טכנאים, אנשי צוות ומנהל, יחד עם ציוד טכנולוגי המתקדם בארץ ותודעת שירות גבוהה וייחודית, ועל כן אין לי ספק שהמכון לרפואה גרעינית בראשות פרופ' לורברבוים ימשיך לצעוד קדימה ולהיות מכון מוביל ומקצועי בארץ".

אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל, אמר כי, "בית החולים שמיר אסף הרופא נמצא במגמת התרחבות עצומה ואמור להפוך בשנים הקרובות לבית החולים הגדול במדינה. השותפות עם חברת פיליפס רבת שנים וחוצה מחלקות והתמחויות וכך גם תעמיק בשנים הקרובות. אנו רואים עצמנו שותפים מלאים לחזון בית החולים להוות מרכז על של מצוינות ברפואה, בחדשנות, באקדמיה ובמחקר ולהציע רפואה מודרנית, מתקדמת ומובילה, המתבססת על הון אנושי מקצועי ומיומן וטכנולוגיה רפואית מהטובות בעולם".

פרופ' מוטי לורברבוים, מנהל המכון לרפואה גרעינית, אמר כי, "המכשיר החדש מותאם במיוחד לחולים הסובלים מקלסטרופוביה. אנו עושים ככל יכולתנו להתאים את עצמנו לחולים האונקולוגים עם זמינות תורים גבוהה והתחייבות לפיענוח מהיר. המכון עבר שיפוץ נרחב לאחרונה, ויש בו כיום מתחם נפרד עם תאים פרטיים המיועד להמתנה למטופלינו המגיעים למיפויי PET-CT. צוות המכון בראשותי מאמין במתן רפואה מתקדמת עם שירות אישי למטופל ולבני משפחתו וזוהי בשורה של ממש למטופלים בשפלה ובכל רחבי הארץ".

קרן סל על תחום המכשור הרפואי – IHI

עלייה של 11% בהכנסות איתמר מדיקל; השוק מאוכזב – המניה בשפל של שנה