מליסרון רוכשת מקרן סקיי את פלטפורמת השיווק GROO
חדשות    

מליסרון רוכשת מקרן סקיי את פלטפורמת השיווק GROO

אופיר שריד – צילום: סיוון פארג'

מעודכן ל-07/2021

חברת הקניונים המובילה תשקיע בטווח הקרוב כ-100 מיליון שקל בפיתוח זרוע הדיגיטל המנכ"ל אופיר שריד: "הקורונה ים הוכיחה שלקנייה דיגיטלית יש ערך משמעותי, אך אין תחליף לחוויית הבילוי בקניון"

מליסרון, חברת הקניונים המובילה בישראל, הנמצאת בשליטת ליאורה עופר, רוכשת מקרן סקיי את חברת גרופר קניות חברתיות (GROO), עד לאחרונה חברה בת של גרופון הבינלאומית. גרופר הינה חברת דיגיטל מהמובילות בישראל המתמחה בתחום השיווק, הסחר הדיגיטלי ושירות הלקוחות בסטנדרטים בינלאומיים, ובעלת יתרון טכנולוגי משמעותי בשוק הישראלי.

מליסרון מתכננת להקים זרוע דיגיטלית חדשה, אליה תשולב גרופר שתקדם את האסטרטגיה והחזון של החברה: חיזוק והשבחת עסקי הליבה לצד שדרוג חווית הלקוח וחיזוק הערך הניתן לשוכרים.

על פי החזון של החברה, הקניונים הנמצאים במרכזי הערים ובייעדי הביקוש בפריסה ארצית יהפכו למרכזי קניות מתקדמים המשלבים קניות דיגיטליות ופיזיות כאחד. המהלך שמובילה מליסרון יעניק ערך מוסף משמעותי לשוכרים בקניונים ויאפשר להם להגיע בדרך קלה, יעילה וזולה ללקוחותיהם, באמצעות שימוש בטכנולוגיות שיווק וסחר מתקדמות ומגוון פתרונות לוגיסטיים לנקודת השילוח האחרונה.

שילוב לקוחות מועדון MY OFER עם לקוחות גרופר, יהפכו את המועדון המשולב לאחד המועדונים המובילים בישראל – גודלו ויכולותיו יאפשרו להציע ערך לצרכנים בהתאמה אישית ולהגדיל את כמות המבקרים והפדיונות בקניונים.

גרופר, אשר השקיעה בשנים האחרונות בהטמעת טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם ומעסיקה את טובי המפתחים בישראל, תהפוך לזרוע דיגיטל עצמאית בתוך מליסרון, אשר תאיץ באופן משמעותי את השקת השירותים. הסינרגיה, בין היכולות הניהוליות והטכנולוגיות המתקדמות של גרופר לבין מליסרון לה 17 קניונים, אלפי שוכרים ועשרות מיליוני מבקרים בשנה, תבוא לידי ביטוי בשדרוג מהותי של חווית הקניה והמכירה.

היקף ההשקעה הצפוי בשנתיים בקרובות בפיתוח זרוע הדיגיטל והשירותים המתקדמים, כולל עלות הרכישה, הינו כ-100 מיליון שקל.

בכוונת מליסרון לפעול לכך שזרוע הדיגיטל תשרת בהמשך גם את פעילות המשרדים של החברה וכן פעילויות נוספות בהם תעסוק החברה בעתיד כגון דיור להשכרה.

אופיר שריד מנכ"ל מליסרון, אמר: ״תקופת הקורונה והסגרים הממושכים הוכיחו לנו שני דברים, לקניה דיגיטלית יש ערך משמעותי אך לחוויית הבילוי במרחבי הקניון אין תחליף.  מליסרון תציע חווית קניה שתשפר את הקשר הישיר, גם שלנו וגם של השוכרים, עם הלקוחות, תוך הגדלת הפדיונות והתנועה בקניוני החברה".

ניר דגן, שותף מנהל בקרן סקיי ויו"ר גרופר, מסר: "בתוך כארבע שנים גרופר רשמה קפיצה משמעותית והצליחה למצב עצמה כשחקן מוביל בשוק האיקומרס בישראל – הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה העסקית. אין לי ספק כי עומק המומחיות ודריסת הרגל המשמעותית של גרופר בעולם הדיגיטלי יחד עם העוצמה והניסיון של מליסרון יובילו בעתיד להישגים מרשימים וחדשניים בשוק".

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, הצהיר: "החזון הדיגיטלי שלנו נועד לסייע לשוכרים שלנו בתהליך השיווק, המכירה, הלוגיסטיקה ושירות הלקוחות, תוך הבטחת חיזוק ושיפור פדיונות החנויות בקניונים. בעידן הקניות המודרני, קמעונאות משולבת, המשלבת קניה פיזית ודיגיטלית היא קמעונות מנצחת שתישאר לאורך זמן ושם נמצא עתיד הקניונים״.

תומי שנפלד, מנכ"ל גרופר, מסר: "המותג GROO מוביל את עולם האיקומרס הישראלי כבר למעלה מעשור עם מומחיות במשיכת טראפיק של מיליוני ביקורים חודשיים ואפקטיביות בהנעה גם בעולם הפיזי. אנחנו מאמינים בחזון של מליסרון לגבי הסינרגיה בין הקניונים ועולם הדיגיטל ובטוחים ששילוב הכוחות צפוי ליצור יתרונות מדהימים לשוכרים בקניונים, לבתי העסק וללקוחות הקצה״.

את מליסרון יצגו בעסקה עוה"ד אלון סהר וטלי לונגי ממשרד מיתר ושות' ואת קרןSKY , בעלת השליטה בגרופר, יצגו עוה"ד רז טפר ואפרים פרידמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

מליסרון – צמיחה של 3% בהכנסות הרבעון