חדשות קרנות נאמנות    

מנורה מבטחים מעלה דמי ניהול בקרנות אג"ח – זה על חשבונכם!

זיו שמש

קרן הנאמנות – מנורה מבטחים (0B) מדדית פלטינום (מספר קרן: 5120191) סיפקה למחזיקים בה תשואה שלילית של 1.2% ב-12 החודשים האחרונים.  בחודש האחרון התשואה אמנם חיובית – כ-0.6%. אבל, במבט ארוך יותר, כאמור, הנתונים מאכזבים.

ובכל זאת, למנהלי מנורה קרנות נאמנות זה לא מפריע להעלות את דמי הניהול בקרן מ-0.65% ל-0.88%, ולהעשיר את קופתם, על חשבון הציבור המחזיק בקרן –במנורה פשוט מעבירים עוד 0.23% מתשואת הקרן לחשבון הבנק שלהם, וזה מקומם – הרי הקרן הניבה תשואה שלילית, והרי אגרות החוב מבטאים פוטנציאל תשואה נמוך במיוחד בהמשך הדרך והרי דמי ניהול של 0.88% אבסולוטית ויחסית הן דמי ניהול גבוהים לקרנות אג"ח  – אז איך לכל הרוחות אתם מרשים לעצמכם?

הקרן הזו שהינה קרן אג"חית שמחזיקה בעיקר באגרות חוב ממשלתיות צמודות מדד (כ-70%) מנהלת סכום נאה של 650 מיליון שקל. תעשו חשבון ותמצאו שמדובר על תוספת של כ-1.5 מיליון שקל להכנסות של מנורה. וזה לא נגמר כאן. במקביל, דיווחה מנורה על העלאה בדמי הניהול בקרן –  מנורה מבטחים (0B) צמודות מדד (מספר קרן: 5106471). דמי הניהול היו 0.4% והן יועלו ל-0.45% . הקרן הזו מנהלת כ-288 מיליון שקל והתשואה שלה ב-12 החודשים האחרונים היתה – מינוס 0.8%, אם כי בחודש האחרון מדובר בתשואה חיובית של 0.9%. גם כאן, קשה לראות הצדקה להעלאה בדמי הניהול, אך להבדיל מהעלאה הקודמת – כאן, דמי הניהול מראש נמוכים יותר משמעותית.

מנורה קרנות נאמנות מנוהלת על ידי זיו זמש, והיא מנהלת כ-10 מיליארד שקל, אחרי שמתחילת השנה איבדה כ-2 מיליארד שקל. אה, אולי זו הסיבה להעלאת דמי הניהול – הרצון לשמור על ההנסות והרווח למרות השחיקה בהיקף הכספים המנוהלים, אבל אולי במקום להתעסק עם ההכנסות שלכם, תתחילו לחשוב על התשואות של המשקיעים – הרי, אם תצליחו לייצר תשואה עודפת, המשקיעים יזרמו לקרנות שלכם.

מנורה חייבים לומר לא לבד – שורה של גופים מעלים דמי ניהול בקרנות בחודשים האחרונים – כאן, תראו, ממש מהיום את ההעלאות של מגדל, וכאן תראו את כל החדשות האחרונות בתחום בכלל ובדמי הניהול בפרט