חדשות    

מסטרקארד בעסקה הגדולה בהיסטוריה שלה: קנתה פלטפורמת תשלומים דיגיטלית ב-3.2 מיליארד דולר

Direct MasterCard

חברת כרטיסי האשראי מסטרקארד   עושה את העסקה הגדולה בהיסטוריה שלה. היא רוכשת את פלטפורמת התשלומים הדיגיטלית Nets ב-3.19 מיליארד דולר. מדובר בחברה הדנית .המספקת שירות חיוב, סליקה ותשלום אלקטרוני מיידי – כך על פי ההודעה שפירסמה מסטרקארד.

הרכישה מגבירה  את מעורבות מסטרקארד בשוק התשלומים המיידיים, שאליו מצטרפות יותר ויותר חברות וגופים ממשלתיים בעולם ומשפרת את מצבה בו.

"זמן אמת הוא זמן אמת, זה כאן וזה ממשיך לצמוח", אמר מנכ"ל מסטרקארד מייקל מייבאך בראיון לבלומברג, "מה שמצאנו ב-Nets הוא עסק שנטוע בחלק משוקי התשלומים החיוניים והחדשניים בעולם".

מניות מסטרקארד קפצו בעקבות ההודעה, במסחר המוקדם בבורסת ניו יורק. מתחילת השנה ועד אתמול עלתה מניית החברה ב-36%, לעומת עלייה של 22% במדד S&P 500.

מסטרקארד כבר הוציאה השנה 1.1 מיליארד דולר על רכישות והשקעות אסטרטגיות במניות כחלק מניסיונה לשפר את מעמדה בשוק התשלומים המיידייים. הברה מתכננת להגדיל את עסקיה של Nets החברה תמשיך לבחון הזדמנויות רכישה בתחום כמו גם בתחום איתור הונאות וניתוח מידע.

אתמול הודיע גם הפדרל ריזרב כי הוא מפתח מערכת תשלומים בזמן אמת. המהלך של הפד הגיע לאחר שענקיות קמעונאות דוגמת וולמארט ואמזון קראו להקמת מערכת כזו, שתתחרה במערכת הסליקה של הבנקים המסחריים. המערכת שקרויה Clearing House, משתמשת בטכנולוגיה של מסטרקארד לסליקת התשלומים.

בעולם גוגל פיי, אפיל פיי ואפליקציית התשלומים של עליבבא תופסות תאוצה, בישראל אפליקציות של הבנקים כבר מקבלות יותר היתרים מבעבר, ונכנסות לשוק. גם אפליקציית התשלומים הסינית וויפיי הגיעה לישראל. עוד כחלק ממאמציה של מסטרקארד להיכנס לתחום התשלומים היא לוקחת חלק בפרויקט ליברה, שלפי דוחות פייסבוק האחרונים גם ייתכן שלא ייצא לפועל כלל בשל הרגולציה ששמה לו רגל.

ויזה ומסטרקארד מתחרות על כיס הישראלים בחו;ל ועל העמלה שלהם

מסטרקארד לבנק ישראל: חייב עסקים לקבל כרטיס אשראי חכם

מחקר מסטרקארד: תשלומים סלולריים נתפסים יותר בטוחים