חדשות    

מספר הדירות באבן גבירול יוכפל

עיריית תל אביב מקדמת תוספת של 2850 דירות באבן גבירול לעומת 2300 דירות כיום

עיריית ת"א מקדמת תוספת של 2,850 דירות לאורך רחוב איבן גבירול. על פי התוכנית, בעלי דירות לאורך הרחוב יוכלו לבנות בניינים חדשים בגובה של שבע או תשע קומות במסגרת פרויקטים של הריסה ובנייה. במקום ארבע קומות ברוב הבניינים..

בנייה של תשע קומות תותר בצפון הרחוב, ושבע קומות בדרום, המשויך לעיר הלבנה. כך גם בגדה המערבית של הרחוב בכל הבניינים שמדרום לארלוזורוב. ובגדה המזרחית  לכל הבניינים שמדרום לדוד המלך.

כיום קיימות ברחוב כ־2,300 דירות, ולכן מספר התושבים בו יוכפל.  הוועדה המקומית תל אביב כבר אישרה להפקדה תוכנית פינוי־בינוי בצפון אבן גבירול, בשיכון פועלי הנמל. ייבנו בו שבעה בניינים בני שמונה ותשע קומות ובהם 460 דירות, במקום 150 דירות בשבעה בניינים ישנים שייהרסו.

יתר על כן,  כבר  נבנות ברחוב 950 דירות במגדלים של עד 50 קומות במתחם סומייל בקטע שבין ארלוזורוב לז'בוטינסקי. מימוש מלא של תוכנית סומייל ותוכנית אבן גבירול יביא לבניית 6,000 דירות לאורך אבן גבירול.

בקרוב תגיע התוכנית לדיון ראשון בוועדה המחוזית תל אביב. בענף  השמאות אומרים כי אם הבנייה המתוכננת תתממש במלואה, מדובר בפוטנציאל השבחה פנומנלי של כ־6 מיליארד שקל רק בזכויות הבנייה. לאורך הרחוב יש 110 בניינים, כך שההשבחה הממוצעת לבניין היא כ־60 מיליון שקל.

הבעיה היא שתוספת כה גדולה של תושבים ועוברי אורח עלולה להוביל לעומסי תנועה. "היקף כזה של תוספות דיור לא יכול להתבסס על מערך התחבורה הקיים, והוא מתאפשר בזכות הקו הירוק של הרכבת הקלה שיעבור במפלס תת־הקרקע ברחוב ובזכות שינויים במסגרתם תינתן עדיפות מובהקת לתחבורה ציבורית, ולהולכי הרגל", לדברי סגנית ראש העיר מיטל להבי. "תוכנית אבן גבירול היא דוגמה לשינויים שיחולו לאורך מסלולי הרכבת הקלה והמטרו, שבהם צפויה עלייה בהיקפי הבנייה ובעומס הפעילויות העירוניות ברחוב ובצפיפות המגורים בדפנות". בעתיד הרחוק יותר הולכי הרגל יוכלו להשתמש גם בקו הסגול שיעבור באבן גבירול פינת ארלוזורוב.

כדי לזרז הליכים ולייעל את הליכי התכנון, התוכנית תאפשר ליצור רק שלוש תוכניות לאורך הרחוב על בסיס איחוד וחלוקה מחדש של חלקות. יתר הבנייה תתבסס על החלקות והמגרשים הקיימים באופן שאמור למנוע מחלוקות.

"כל אחד יודע שזמן שווה כסף ובמיוחד בפרויקטי נדל"ן", הוסייפה להבי. "התוכנית מאפשרת לקדם תוכניות ללא איחוד וחלוקה, ולבנות במגרשים בדידים".

תעלה הארנונה לעסקים בתל אביב עם חניון לעובדים – העלות מיליוני שקלים

עיריית תל אביב מחייבת יזמים לעבוד עם שמאים במחיר הגבוה ממחיר השוק

הגרלה מס' 8 – 5,210 דירות יוגרלו לזוכי מחיר למשתכן; 200 בתל אביב