חדשות    

מס הכנסה שלילי יוגדל – הממשלה תעניק מענק לזכאים

הממשלה מקדמת תוכנית כלכלית שבמרכזה  מענקים מוגדלים למקבלי מס הכנסה שלילי. המטרה לשלם ל-400 אלף מקבלי מס הכנסה שלילי מענק  בגובה של 50% מהתשלום השנתי שהם זכאים לו . מדובר בממוצע בתשלום של אלפי שקלים.

מס הכנסה שלילי  שנקרא גם מענק עבודה הוא תוכנית שיושמה לפני כשלוש שנים כדי לתמוך בעובדים ואוכלוסיות עם הכנסה נמוכה. מדובר בתשלום של רשויות המס שנועד לעודד יציאה לעבודה גם בשכר נמוך. מסתבר שרבים לא מבקשים את מענק העבודה הזה שמגיע להם, כלומר לא מממשים את זכותם. כאן, תוכלו לבדוק אם אתם זכאים למס הכנסה שלילי, כמה מס הכנסה שלילי מקבלים ועוד.

את התביעה לרשויות המס, צריך להגיש באופן אישי, ולא ניתן להגיש אותה עבור אדם אחר, גם לא עם ייפוי כוח או תעודה מזהה. תביעות ניתן להגיש עד שש שנים אחורה, כשבכל שנה נדרשת תביעה נפרדת. הגשת התביעה לא כרוכה בתשלום, אך חשוב להקפיד להעביר במועד את הטפסים הרלוונטיים: אצל שכיר נדרש מהמעסיק להעביר לרשויות המס את טופס 856 או טופס 126 עד סביבות סוף חודש אפריל, בעוד שעצמאי חייב להגיש במועד את הדוח השנתי לסיכום שנת המס הרלוונטית.

מבחינה מעשית יש שתי דרכים להגיש את התביעה: אם זו הפעם הראשונה, צריך לעשות זאת דרך סניפי או סוכנויות הדואר, הפזורים ברחבי מדינת ישראל. טרם הגשת התביעה נדרש להזדהות באמצעות תעודת זהות ולהציג בפני הפקיד מסמך המעיד על ניהול חשבון בנק על שמו של מגיש הבקשה: צ'ק מבוטל או אישור מהבנק על ניהול חשבון. הפקיד ישאל שאלות טכניות לגבי הבקשה, דוגמת מקומות העבודה או מספר המעסיקים, ויבקש כתובת למשלוח דואר ופרטי חשבון בנק שאליו יועברו הכספים אם יוחלט להעניק את המענק.

לבדיקה אם אתם זכאים למס הכנסה שלילי, כמה מס הכנסה שלילי מקבלים ועוד.